Zoek MDM

Bulletin

Seat Ibiza 1.2 motor handgeschakeld, model 1989

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9057 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Re: Seat Ibiza 1.2 motor handleiding, 1989 model
Hoi, ik ben er nog niet aan begonnen omdat ik het een tijdje vergeten was. Bedankt voor je interesse om me te helpen. Het is vreemd dat de vorige e-mail mislukt is. Kun je hem naar dit adres sturen? Misschien is er hier geen probleem.
Bedankt en groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11057 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Re: Seat Ibiza 1.2 motor handleiding, 1989 model
LINKSE MENSEN schreven:

Uit wat u zegt, zult u, zelfs als u de originele reserveonderdelen vindt, toch een andere monteur moeten kiezen. Uit de beschrijving van de breuk blijkt namelijk dat de motor niet correct is afgesteld. Wees voorzichtig, want de nokkenaspoelie van sommige 021a-motoren had twee standen voor de carburateur en de injectie, en het vliegwiel stond op 0 graden. Ik hoop dat het rapport nuttig is en dat uw monteur niet boos wordt. We houden contact.

Nou, wat zijn jullie toch goede mensen daar. :P Als dat het geval was, hadden ze me al op het openbare plein verbrand xD

Als je de exacte koppelinstellingen voor de cilinderkop en de timingmarkeringen van de motor niet kent, moet je wel heel dapper of onverantwoordelijk zijn om het geheel in elkaar te zetten.

Eerlijk gezegd zou ik de monteur verwijten dat hij geen moraal heeft en het in elkaar durft te zetten zonder te weten hoe, maar meer vanwege ethiek. Het belangrijkste is dat de klant niet onnodig veel geld uitgeeft, en een ervaren monteur moet weten hoe hij de merktekens moet aanbrengen zonder dat hij een diagram hoeft te zien. Hij baseert zich daarbij alleen op de positie van de cilinders en kleppen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.