Zoek MDM

Bulletin

Seat Ibiza 1.2 motor handgeschakeld, model 1989

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8374 door handmatig-mechanisch
Seat Ibiza 1.2 motor handgeschakeld, model 1989. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo! Ik heb de motor-/reparatiehandleiding nodig voor een Seat Ibiza 1.2 uit 1989 met het Porsche-systeem. Ik zou de hulp zeer op prijs stellen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8378 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Ibiza 1.2 motor handleiding, 1989 model
Deze voertuigen worden nog steeds gerepareerd. Ik heb er veel aan gewerkt en ken ze heel goed. Ik zou wel wat informatie moeten hebben. In ieder geval staan de koppelwaarden, de montage, de timing, enzovoort in de autodata.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8391 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Ibiza 1.2 motor handleiding, 1989 model
Bedankt! Wat er gebeurde, was dat de spanrol van de distributieriem kapot was en de kleppen krom waren. Ik kon geen originele kleppen vinden, dus hebben ze die gemaakt. Nadat ik de cilinderkop op de motor had gemonteerd, reed ik er ongeveer een week mee en begon er witte rook uit de uitlaat te komen. Wat er gebeurde, was dat er water in de zuigers kwam. Ze hebben de cilinderkop opnieuw geslepen en het was in orde, dus hebben ze de cilinderkop opnieuw gemonteerd. Hij startte niet, hij startte alleen de motor en liep niet stationair. Uiteindelijk hadden we hem 30 minuten laten draaien en hoorden we een vreemd geluid. Wat er gebeurde, was dat de kleppen weer krom waren. Dus ik wil graag de handleiding van de motor hebben om de exacte afmetingen van de kleppen, de kalibratie van de bevestigingsbouten van de cilinderkop, enz. te weten.
Het probleem met deze auto is dat ik niet veel originele reserveonderdelen kan krijgen.
Bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8450 door handmatig-mechanisch
Uit wat u zegt, zult u, zelfs als u de originele reserveonderdelen vindt, toch een andere monteur moeten kiezen. Uit de beschrijving van de breuk blijkt namelijk dat de motor niet correct is afgesteld. Wees voorzichtig, want de nokkenaspoelie van sommige 021a-motoren had twee standen voor de carburateur en de injectie, en het vliegwiel stond op 0 graden. Ik hoop dat het rapport nuttig is en dat uw monteur niet boos wordt. We houden contact.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8496 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de informatie. Ik blijf proberen tot ik het klaar heb.