Hoi Angel, ik heb de Power-Torque-Specific Consumption curves met toerentalvariatie nodig voor de OM 352A-motor, die in Mercedes-Benz 1518-trucks is geïnstalleerd. Deze heeft een cilinderinhoud van 5657 cm² en 185 pk.
Deze curves stonden in de handleidingen en in enkele reclamefolders.
Ik heb een OM 352A-motor gekocht en ga hem met een waterpomp installeren. Ik moet de motor aanpassen aan de pomp met behulp van een pompkop (vergelijkbaar met een differentieel). Deze wordt geleverd met verschillende overbrengingsverhoudingen. De fabrikant van de pomp zal me vertellen hoeveel pk er nodig is om de pomp te verplaatsen. Ik zal de curves die ik zoek moeten gebruiken om het toerentalbereik te bepalen waarbij ik het benodigde vermogen nodig heb. Op deze manier heb ik ook een minimaal brandstofverbruik, omdat ik niet meer pk krijg dan nodig is.
Ik heb de informatie die ik zoek opgevraagd bij dealers, garages en het Mercedes-Benz 0800-nummer, maar zonder succes.
Ik voeg wat foto's en bestanden bij van vergelijkbare printplaten, maar dan voor een Cummins, zodat je kunt zien hoe ze eruit zien.
Bij voorbaat dank voor alle hulp.
Met vriendelijke groet,
Fabián
[img/]
[file/]