Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Benz OM 352 motorhandleiding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8139 door handmatig-mechanisch
Mercedes Benz OM 352 Motorhandleiding Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar handleidingen voor de Mercedes-Benz OM 352-motor en andere relevante informatie hierover. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8202 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:Mercedes Benz OM 352 Motorhandleiding
Beste vriend, ik heb de zakwerkplaatshandleiding met alle technische achtergrond die je nodig hebt, bijvoorbeeld ook motoren van de OM 300, 400, 420-familie, OM 600-familie en vele andere. Helaas weet ik niet hoe ik ze moet versturen. Kunt u mij vertellen hoe ik ze naar dit forum kan sturen, zodat iedereen die in het vak zit en van mechanica houdt, er toegang toe heeft?
Ik heb soms meningen gegeven aan de forumleden die me raadpleegden en ik heb ook verschillende handleidingen gekopieerd die ik nodig had, zonder iets te betalen.
Ik weet ook niet wie de "baas" is van dit alles. Vertel me stap voor stap hoe ik alles wat ik aangeef naar manualsde......com kan sturen, want daar ben ik, met vriendelijke groet, een collega.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8203 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Mercedes Benz OM 352 Motorhandleiding
Hallo Karma, ik hoop dat je het kunt digitaliseren en uploaden naar het forum. Ik denk dat het zo hoort, anders daagt iemand ons uit en zegt dat het niet zo is. Maar alles wat je hebt over zware Mercedessen, vooral de OM 352, is welkom. Stuur me tot slot een privé-PB en we kijken hoe we contact met je kunnen opnemen. Met vriendelijke groet:

HOE JE HET DIFFERENTIEEL CORRECT KUNT RELATEN.

Door angeldetrelew.
Het onderwerp dat ik wil aankaarten en waar je hopelijk interesse in hebt, is hoe je een differentieel kunt relateren en de bijna exacte snelheid kunt weten met alleen een toerenteller. Het begint allemaal met het tellen van de tanden op het rondsel en de kroon die we in ons voertuig hebben geïnstalleerd. In het voorbeeld dat ik presenteer, is dat van een Mercedes Benz 1114 met 900/20 wielen en met een verhouding die ik optimaal acht: 39/8. Dat wil zeggen 39 tanden op de kroon en 8 op het rondsel voor een Mercedes 1114 die wordt gebruikt als camper of bus voor middellange of lange afstanden.
Om verder te gaan, na het verkrijgen van de gegevens over de kroon- en rondselverhouding die we hebben geïnstalleerd, moeten we 39/8 delen, wat ons een resultaat van 4,87 geeft. Dit resultaat geeft het aantal omwentelingen aan dat het bovengenoemde rondsel nodig heeft om een volledige omwenteling van de kroon te voltooien. In dit geval zou ons rondsel 4,87 omwentelingen moeten draaien om de volledige omwenteling van de kroon te kunnen voltooien. De andere belangrijke gegevens die we nodig hebben, zijn het loopvlak van de band die we in dit geval hebben gemonteerd. Houd er rekening mee dat het een 900/20-band is. Na meting blijkt dat de band in een volledige bocht ongeveer 3,10 meter aflegt. Afhankelijk van het merk kan deze afstand met +- 5 cm worden gewijzigd, wat ons eindresultaat niet significant beïnvloedt. Ten slotte moeten de volgende berekeningen worden uitgevoerd, rekening houdend met het feit dat de bovengenoemde berekening is bedoeld voor voertuigen die in hun laatste versnelling, in dit geval de 5e, een verhouding van 1/1 hebben. Dit betekent dat elke omwenteling van de motor ons één omwenteling aan de uitgang van de versnellingsbak oplevert (dus zonder overdrive).

2000 Rpm % 4,87 = 410,6 Rpm/Min X 3,10 Mts = 1272 Mts/Min X 60 Min/Uur = 76,37 Km/Uur

2300 Rpm % 4,87 = 472,2 Rpm/Min X 3,10 Mts = 1463 Mts/Min X 60 Min/Uur = 87,78 Km/Uur

2600 Rpm % 4,87 = 533,8 Rpm/Min X 3,10 Mts = 1654 Mts/Min X 60 Min/Uur = 99,24 Km/Uur

Dit zijn enkele voorbeelden rekening houdend met het feit dat de Mercedes 1114 zijn originele pompuitschakeling heeft bij 2800 Rpm, en als alles in orde is met weinig wind zou het verbruik rond de 2800 Rpm moeten liggen. Een toerental tussen de 2000 en 2500 tpm, met 17 tot 20 liter per 100 km. Ik sta tot uw beschikking voor eventuele vragen, of als iemand een fout in mijn berekeningen vindt, zou ik het op prijs stellen als u me dat laat weten.

Door angeldetrelew

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8204 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:Mercedes Benz OM 352 Motorhandleiding
OM 352 MOTORKOELSYSTEEM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8205 door handmatig-mechanisch
DEMONTAGE VAN DE OM 352 MERCEDES 1114 COMPRESSOR