Zoek MDM

Bulletin

IK BEN OP ZOEK NAAR EEN MEGANE SCENIC HANDLEIDING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7346 door handmatig-mechanisch
IK ZOEKT EEN MEGANE SCENIC HANDMATIGE Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een schema van de bedrading van een Mégane Scenic. Ik ben al bij twee Renault-dealers geweest, maar ze hebben de storing niet kunnen vinden. Het probleem is dat deze auto de snelheid waarmee hij rijdt niet meer meet. Het onderliggende probleem is dat hij de gereden kilometers niet meer telt.

Ik stel uw reactie op prijs. Met vriendelijke groet, allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7351 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:IK BEN OP ZOEK NAAR EEN MEGANE SCENIC HANDMATIGE
Werkt de toerenteller? Het storingslampje of het rode servicelampje brandt niet.
De kilometerteller werkt wel, ook al telt hij geen kilometers. Het storingslampje of servicelampje brandt niet.
Het zou gecontroleerd moeten worden, maar het is vrijwel zeker een defect in het instrumentenpaneel.
Ik hoop dat ik het mis heb, niet omdat ik je niet kan helpen, maar omdat het goedkoper is om te repareren als het niet onder de garantie valt.
Groeten uit Tenerife.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7356 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:IK BEN OP ZOEK NAAR EEN MEGANE SCENIC HANDMATIGE
Allereerst bedankt voor uw reactie op mijn hulpvraag. Als dit het geval is, zou het niet moeilijk zijn om een signaal te injecteren dat het toerentellersignaal emuleert en zo andere oorzaken uit te sluiten.

De waarheid is dat het geen storing aangeeft, noch bij het oranje storingslampje, noch bij het rode lampje voor kritieke defecten. Het lijkt erop dat we ergens het toerentellersignaal kwijtraken.

Weet u welk type signaal er in het dashboard moet worden ingevoerd om te controleren of het signaal daadwerkelijk correct binnenkomt, maar het dashboard geeft het niet weer?

Groeten uit Valencia

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7378 door handmatig-mechanisch
Ik heb de handleiding van de Mégane Scenic, maar ik weet niet zeker welk model je hebt. En als het een Europees model is, is de code voor iedereen hetzelfde. Geef me het chassisnummer en ik zoek het uit.
Hoewel mijn specialiteit Duitse auto's zijn, leer ik graag van anderen.

Met vriendelijke groet.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7388 door handmatig-mechanisch
HALLO! Hartelijk dank voor je interesse in dit onderwerp.

Het gaat over een Mégane Scenic uit 2000, maar ik heb genoeg geheugen op mijn pc. Stuur me gerust alle documentatie die je hebt, dan zal ik die zo meteen doornemen en de informatie vinden die ik nodig heb.

Hartelijk dank.