Zoek MDM

Bulletin

Ford Transit 2500D werkplaatshandboek uit 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5887 door handmatig-mechanisch
Hallo. Ik heb problemen met het starten van mijn busje in de winter. Vorig jaar gebeurde hetzelfde, totdat ik de accu oplaadde. Ik heb de accu vervangen en het was opgelost. Dit jaar startte hij weer, en ik vermoed dat het iets met de verwarming te maken heeft, hoewel daar veel discussie over is. Heeft hij een verwarming of verwarmingen? Ik denk dat het lezen van de motorhandleiding alle twijfels wegneemt en ik wat andere reparaties kan uitvoeren. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #9012 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Werkplaatshandboek voor de Ford Transit 2500D uit 1996
Hallo: Is het je gelukt om het startprobleem op te lossen? Houd er rekening mee dat een accu ongeveer 6 maanden meegaat. Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #9028 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Werkplaatshandboek voor de Ford Transit 2500D uit 1996
Hoi, die Transit-modellen hebben geen gloeibougies. Die van mij komt uit '93 en die heeft hij niet. Het brandstofinjectiesysteem is een voorkamerbrandstofinjectiesysteem, wat betekent dat de brandstof rechtstreeks in de cilinder wordt gespoten. Mij overkomt hetzelfde. In de winter kan ik hem niet starten en loopt de accu leeg, dus ik maak van de gelegenheid gebruik om hem bergafwaarts te laten staan of wat ether te tanken. Met vriendelijke groet. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden - 13 jaar en 3 maanden geleden #34197 door handmatig-mechanisch

Alle problemen rondom die grote buis die de Ford Transit is, zijn altijd ingewikkeld.
moeilijk om reserveonderdelen te krijgen
elke wijziging in dit opzicht is ingewikkeld
Het probleem met accu's in het algemeen, en met name met Ford, is dat ze al hun modellen uitrusten met exact de juiste accugrootte. Ze geven geen ruimte om extra's op te slaan. En als de winter aanbreekt, zodra het koud wordt, vooral als je hem buiten gebruikt, probeer je hem 's ochtends te starten, en wauw... hij doet het niet. Als je het rond het middaguur probeert, wanneer de zon op de carrosserie schijnt, start hij wel.
Het zal altijd hetzelfde doen, tenzij de accu uit dat jaar komt. De originele accu, met de originele maat, gaat niet mee tot de volgende winter.
Je laat hem de winter doorkomen door hem een tikje te geven met een externe starter, (met de grond tegen het motorblok)
of je koopt een grotere zoals ik deed (dan moet je de zitkist aanpassen en hem dwars over het spatbord leggen) en dan zit hij er al bijna drie jaar.
HET IS GOED DAT U REGELMATIG DE VLOEISTOF IN DE BATTERIJDOPPEN CONTROLEERT. INDIEN DIT NIET HET GEVAL IS, VOEGT U GEDESTILD WATER TOE, 1 CM BOVEN DE PLATEN.
Laatst bewerkt: 13 jaar 3 maanden geleden door .