Hallo Richard, groeten uit Caracas, welkom.
1.- Nou, er zijn veel variabelen die kunnen optreden bij een dergelijke storing. Ten eerste moet je ervoor zorgen dat de motor in goede staat verkeert. Hiermee bedoel ik dat de motor goed gekalibreerd moet zijn, dat er geen ontstekingsfouten optreden, of dat hij bij accelereren in ieder geval constant blijft en terugkeert naar het waardebereik, dat tussen de 800 en 1000 tpm ligt, en stabiel blijft. Je moet dit controleren met een computer om te zien of er fouten optreden.
2.- Let op de dynamo, want de stroom moet stabiel zijn (13 V ~ 14,5 V) om de vonk te behouden. Bij het inschakelen van de versnellingsbak moet de motor namelijk harder werken en dat kan de reden zijn waarom hij het niet volhoudt.
3.- Controleer de IAC-, TPS- en MAF-kleppen, indien van toepassing betreft dit punt 1.
4.- U moet er 100% zeker van zijn dat de elektrische aansluitingen van de box correct zijn, anders zou de fout in die tak kunnen liggen.
5.- Krik de auto op en zet de box met de wielen in de lucht, geef gas in de versnellingen en als hij niet uitslaat, verifieert dit punt 2.
6.- Mijn advies is om eerst een defect aan de dynamo uit te sluiten; start de auto, zet alle lichten aan, ruitenwissers, radio, enz. Alles wat extra stroom nodig heeft om te zien of het uitslaat, zal natuurlijk, als dat gebeurt, een spanningsprobleem zijn.
Ik geef u hierbij slechts een kleine richtlijn; soms zijn de problemen die men onmogelijk acht, het gemakkelijkst en meest voor de hand liggend op te lossen. Het is tegenwoordig moeilijk om te rekenen op ervaren en eerlijke monteurs, maar hé, we zijn er om u te helpen. Ik zie dat u uit Barcelona komt, Anzoategui. Als je wilt, geef ik je mijn nummer zodat we ideeën kunnen uitwisselen.
Veel succes en een fijne middag.
Angel Mendoza 0416-0403604