Zoek MDM

Bulletin

VERLICHTING!! VW Sharan 1.9 TDI AUY Werkplaatshandboek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48405 door handmatig-mechanisch
HELP!! VW Sharan 1.9 TDI AUY Werkplaatshandboek Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb de werkplaatshandleiding nodig voor de eerder genoemde minivan, of een voor de Galaxy of Alahambra met informatie over de 1.9 TDI AUY-motor.

De cilinderkop is kapot na 326.000 km en ik wil graag de aanhaalmomenten weten en de cilinderkopbouten aandraaien. Ik denk dat dit echt belangrijk is voor een goed gerepareerde motor, en hoewel ik al heel lang zoek, kan ik de handleiding nergens in het Engels of elders vinden.:(:(:(:(:(:(:(:( :

Help!! Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48407 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp HELP!! VW Sharan 1.9 TDI AUY Werkplaatshandboek
Hoi Leondante, het aanhaalmoment staat meestal in de verpakking van de nieuwe pakking. In ieder geval, hier zijn de aanhaalmomenten voor deze 1.9 TDI's. Het aanhaalmoment loopt van binnen naar buiten in een kruispatroon: nokkenaskappen 2 daN, cilinderkopkoppel: 1e trap 40 Nm, 2e trap 60 Nm, 3e trap 90°, 4e trap 90°. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48467 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp HELP!! VW Sharan 1.9 TDI AUY Werkplaatshandboek
Het aandraaien van de cilinderkopbouten gebeurt in 4 fasen:
1e fase.....40 Nm
2e fase.....60 Nm
3e fase
90 graden (een kwartslag)
4e fase......90 graden (een kwartslag)
Altijd van binnen naar buiten...