Zoek MDM

Bulletin

Bedradingsschema voor de Citroën Jumper 1.9 D uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45318 door handmatig-mechanisch
Ongeveer twee maanden geleden viel de motor uit tijdens het rijden. Toen ik hem probeerde te starten, bleef het startonderbrekerlampje branden, waardoor de motor niet aansloeg. Ik heb zekering nummer 16S (diesel-elektrisch remlicht) vervangen, waarop de symbolen voor de gloeibougie en een laag brandstofniveau waren doorgestreept.
Na het vervangen van de zekering startte de auto normaal, maar het probleem deed zich in twee maanden tijd nog drie keer voor.
Afgelopen vrijdag kreeg ik de auto na het vervangen van de zekering niet meer aan de praat, omdat de zekering steeds doorsloeg bij het aanzetten van het contact.
Ik vond de startonderbreker-regelunit (onderdeelnummer 46417024, geel) onder het stuur. Ik heb hem losgekoppeld, de zekering vervangen, het contact aangezet, en de zekering sprong er weer uit. (Ik neem aan dat er geen probleem is met de regelunit zelf.)

Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer waarderen, want ik heb geen geld om de auto naar een monteur te brengen.
Hartelijk dank,
Patrick

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45322 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp van het elektrische schema voor de Citroën Jumper 1.9 D uit 1999.
Controleer de bedrading naar de pomp (stopsolenoïdeklep). Het kan ook komen door een kortsluiting naar aarde op de pluspool van de gloeibougies. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45323 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp van het elektrische schema voor de Citroën Jumper 1.9 D uit 1999.
Hartelijk dank voor uw antwoord.

Ik zal proberen het probleem in de bedrading te vinden.

Met vriendelijke groeten,