Ik zeg je, als de motor groter is dan de cabine, dan plaats je hem achterin.
Je moet een rolkooi maken met cilindrische stangen <- dit zal je later helpen de motorbevestigingen te lassen.
Verwijder de achterbank en de brandstoftank.
De motor moet een linkerversnellingsbak hebben en we richten hem in de rijrichting. <- alsof hij voorin geplaatst is.
Zaag de bodem van de kofferbak uit om de motor iets te verlagen, het gaat erom dat de aandrijfassen passen bij de achterwielophanging.
Je moet de achterassen vervangen door een aangepaste fusee <- sommige fusees aan de voorkant werken ook, maar je moet ze aanpassen aan de achterwielophanging.
Ik wil je niet in verwarring brengen: we zouden een motor in de kofferbak hebben, verankerd aan een veiligheidskooi met de aandrijfassen in de achterwielen.
De versnellingen blijven hetzelfde, maak een gat en steek de flexibele slangen naar de hendel.
Je plaatst de brandstoftank voorin de motorruimte. Het watercircuit is uitgebreid, simpelweg door een paar lange leidingen onder of in de voetsteunen te plaatsen.
In Spanje waren er jaren geleden de Opel Astra GSI 2.0, Kadet GSI 2.0, en ik meen dat de Opel Corsa slechts 1.6 haalde. <- Deze modellen hebben de motor voorin en hebben voorwielaandrijving.
Misschien heet het in jouw land een Chevrolet Corsa, maar het model en de motor zijn Opel/Vauxhall. <- In Engeland
kun je, als de motor recht staat en de versnellingsbak naar achteren is gericht, hem ook achterin plaatsen. Zoek bijvoorbeeld op Google naar Renault 5 turbo2. <- Ik vind het op deze manier lastiger, omdat je een speciaal differentieel nodig hebt.