Zoek MDM

Bulletin

Werkplaatshandboek Peugeot 308 THP150

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41216 door handmatig-mechanisch
Werkplaatshandboek Peugeot 308 THP150 , uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal;
ik heb een smeerprobleem met mijn Peugeot 308 THP150 Turbo. Om de een of andere reden komt er geen olie bij de inlaatkleppen. Ik zou graag willen weten of iemand dit probleem eerder heeft gehad (het schijnt veel voor te komen bij dit model) of dat er een werkplaatshandboek bestaat om het op te lossen.
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41233 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Werkplaatshandboek Peugeot 308 THP150
Hallo, iets soortgelijks overkwam mij met een 206 (er stond 'lage oliedruk'). Ik heb het opgelost door het oliefilter te vervangen en te controleren of de veer aan de onderkant niet vastzat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41235 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Werkplaatshandboek Peugeot 308 THP150
Bedankt voor je reactie. Ik heb de olie en het filter vervangen en de oliedrukmeter geeft geen lage oliedruk aan. Ik heb het kleppendeksel verwijderd en er komt wel olie bij de uitlaatnokkenas, maar heel weinig bij de inlaatnokkenas. Die kleppen maken bovendien behoorlijk wat lawaai. Ik vermoed dat er een verstopping in dat gedeelte zit (nokkenas of cilinderkop), of misschien worden de klepstoters gewoon niet gesmeerd. Een smeerschema zou hierbij erg handig zijn, zodat ik niet alles hoef te demonteren en onnodig geld hoef uit te geven. Met vriendelijke groet.