Zoek MDM

Bulletin

IK HEB EEN ONDERHOUDSHANDLEIDING NODIG VOOR DE GRAND BLAZE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38052 door handmatig-mechanisch
Ik heb een nieuw gekochte pick-uptruck, een Grand Blazer uit 1997, 4x4, 8-cilinder Vortec-motor. Hij liep geweldig totdat er een stortbui losbarstte en ik door een plas moest rijden waar het water tot halverwege de deur kwam. Ik slaagde erin om erdoorheen te komen... maar na een maand begon hij te haperen, alsof het elektrisch was. Ik dacht dat een bougie was gebarsten door de temperatuursverandering. En inderdaad, er was er een. Ik heb nieuwe platina gekocht, maar de storing bleef. Ik heb de bougiekabels vervangen en de storing blijft. Nou, ik heb de MAF-sensor, de krukassensor, de inlaatdruksensor en de PCV-klep schoongemaakt. Ik heb het luchtfilter en het brandstoffilter vervangen. Maar de storing blijft... hij heeft geen vermogen; het is alsof hij in twee versnellingen start. Als ik hem in de parkeerstand zet, of stop, of in de vooruit-stand zet met de rem erop, schudt de auto enorm, alsof de verbranding niet volledig is of sommige cilinders niet werken. Zou er water in de benzinetank kunnen zitten of schade aan de versnellingsbak?

Het laatste wat ik deed was hem scannen en hij gaf foutcode P0102, wat de MAF-sensor aangeeft. Ik heb de code gewist met de computer of scanner en het verbeterde iets... maar vandaag begon de trilfout weer te branden en het motorstoringslampje is niet gaan branden... KUNNEN HET DE INJECTOREN ZIJN DIE VUIL ZIJN???

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.