Zoek MDM

Bulletin

Spaanse handleiding Nissan Pathfinder SE 3.3 V6 R50?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #34078 door handmatig-mechanisch
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun deelname aan het forum en voor de waardevolle bijdragen met informatie en aanbevelingen.
Ik heb een Nissan Pathfinder SE 3.3 V6 (ik denk dat het de R50 is).
Ik ben op zoek naar de Spaanstalige handleiding voor de Nissan Pathfinder SE 3.3 V6 R50, misschien kunnen jullie me helpen.
Momenteel heb ik een probleem met de toerenteller (toerenteller/toerenteller), die permanent op 2500 tpm staat.
Ik heb de handleiding hier op internet gevonden, maar die is in het Engels.
Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #34084 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Spaanse handleiding voor de Nissan Pathfinder SE 3.3 V6 R50?
Hallo Agpatta, als je het voertuig uitzet, zakt de toerenteller naar nul of blijft gelijk op 2500. Als de toerenteller gelijk blijft, ongeacht of het voertuig aan staat of niet, geeft dit aan dat de servomotor vastzit of defect is. Momenteel worden bij de meeste voertuigen de "analoge" indicatoren aangestuurd door de ECU via servomotoren. Normaal gesproken moet het instrumentenpaneel worden verwijderd en moet de status van de desbetreffende servo worden gecontroleerd. Meestal wordt dit onderdeel vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #34087 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Spaanse handleiding voor de Nissan Pathfinder SE 3.3 V6 R50?

wolfi77 schreef: Groeten agpatta, als je het voertuig uitzet, zakt de toerenteller naar nul of blijft gelijk op 2500. Als de toerenteller gelijk blijft, ongeacht of het voertuig aan staat of niet, geeft dit aan dat de servomotor vastzit of beschadigd is. Momenteel worden bij de meeste voertuigen de "analoge" indicatoren aangestuurd door de ECU via servomotoren. Normaal gesproken moet het instrumentenpaneel worden verwijderd en moet de status van de betreffende servo worden gecontroleerd. Meestal wordt dit onderdeel vervangen.

Hallo Wolfi77.
Als de motor wordt uitgezet, zakt de naald naar nul.
Als de sleutel in het contact zit, maar de motor uit is, blijft de naald op nul staan.
Zodra ik de motor start, gaat het toerental naar 2500. Pas als ik de motor uitzet, komt het boven de 2500 uit.
Ik tikte op het bord om te zien of de naald eruit zou komen, maar hij bleef op 2500 staan.
Moet de toerentalsensor gecontroleerd worden? Waar bevindt deze zich fysiek?
Ik waardeer uw reactie en aanbeveling. Ik zou het ook op prijs stellen als iemand mij de ochtendversie in het Spaans zou kunnen sturen.
Geluk.!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #34089 door handmatig-mechanisch
Hallo hgpatta, er is geen echte toerentalsensor, de synchronisatieberekeningen worden gebaseerd op de ckp en cmp. Als een van deze sensoren uitvalt, start de ECU niet of ontstaan er stroomproblemen en backfires. Op basis van deze sensoren stuurt de ECU bij sommige voertuigen (zoals de Corsa) een toerentalsignaal naar het dashboard, bij andere voertuigen (zoals de Blazer) regelt de ECU rechtstreeks de positie van de toerentalnaald. Via welke link hebt u de handleiding gedownload, misschien kan ik u helpen met uw probleem?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #34113 door handmatig-mechanisch
Hoi Wolfi77.
Ik heb de handleiding voor de Nissan Pathfinder SE V6 R50 van deze website gedownload. Hier is de link:

www.manualesdemecanica.com/manuales/Manu...50-series-en-inglés/

Nogmaals bedankt!