Zoek MDM

Bulletin

Handleiding voor de monteurs van de Peugeot 406 2.0 HDI 1999-2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33447 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek voor een Peugeot 406 2.0 HDI uit 2001-2002. Ik heb er specifiek een nodig voor het vervangen van de koppeling, omdat ik niet zeker weet of andere Peugeot-modellen hetzelfde type koppeling gebruiken. Alvast hartelijk bedankt en groeten aan het team

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33451 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 406 2.0 HDI 1999-2002 handleiding voor monteurs
Hoi, vriend:
Dit 406-model heeft waarschijnlijk een koppeling met dubbel vliegwiel, die, afgezien van het feit dat deze dezelfde problemen veroorzaakt als de gangbare en andere unieke koppelingen, veel duurder is.
Oké, de meest voorkomende defecten bij deze dubbelmassavliegwielen zijn:
1) Een piepend geluid (volgens een Spaanse vriend klinkt het als krekels) wanneer de auto stationair draait. Dit duidt op een niet direct dreigende, maar onvermijdelijke breuk, en in dat geval moet de complete assemblage worden vervangen: het dubbelmassavliegwiel plus de koppelingsplaat zelf en het druklager (hier "gaskleplager" genoemd). De kosten van het onderdeel bedragen in Argentinië ongeveer US$ 1000
2) Slippen van de koppeling: alleen de koppelingsplaat en het druklager van het merk Luk zijn als reserveonderdelen verkrijgbaar en kosten ongeveer 350 dollar in Argentinië.
Als je die rammelende geluiden niet hoort, vervang dan gewoon de koppelingsplaat en het druklager en het probleem is opgelost. Ik heb het zelf gedaan bij mijn 406 HDI. De arbeidskosten bij de garage, wat vrij eenvoudig is en iedereen met een beetje verstand kan doen, zouden niet hoger moeten zijn dan wat je zou vragen voor het vervangen van een gewone koppeling, aangezien het verwijderen en installeren in beide gevallen precies hetzelfde is en er zelfs geen speciaal gereedschap voor nodig is.
Geluk.
Ik heb de bedradingsschema's nodig voor een Peugeot 407 HDI Tiptronic 2.0 uit 2005. Kan iemand me helpen?
Knuffels en ik ben er voor je.
Ruben uit Argentinië

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.