Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 406 2.0 HDI 1999-2002 mechanicahandleiding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33447 door handmatig-mechanisch
Peugeot 406 2.0 HDI 1999-2002 Mechanicahandleiding Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek voor de Peugeot 406 2.0 HDi uit 2001-2002. Meer specifiek voor het vervangen van de koppeling. Ik weet niet of er een ander type Peugeot is met hetzelfde type koppeling. Alvast bedankt en met vriendelijke groeten aan het team.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33451 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 406 2.0 HDI Mechanics Manual 1999-2002
Hallo vriend:
Dit 406-model heeft waarschijnlijk een dubbele massakoppeling, die naast de dezelfde problemen als de normale koppeling en andere problemen ook veel duurder is.
De meest voorkomende fouten bij deze dubbelmassamotoren zijn:
1) Piepen (krekels, volgens een Spaanse vriend) wanneer de auto afremt, wat wijst op een niet al te acuut defect, maar wel een breuk die eraan komt. Dan moet je de hele constructie vervangen: het vliegwiel met dubbele massa plus de schijf zelf en het bijbehorende druklager (hier "crapodina" genoemd). De kosten van het onderdeel in Argentinië bedragen ongeveer 1000 Amerikaanse dollar.
2) Slippende koppeling: alleen de schijf en het axiaallager, merk Luk, worden als reserveonderdeel geleverd en kosten in Argentinië ongeveer 350 USD.
Als je deze problemen niet hebt, vervang dan gewoon de schijf en smeer er wat vet op, en hij loopt weer prima. Ik heb het zelf gedaan met mijn 406 HDI. De werkplaatsarbeid, die vrij eenvoudig is en door iedereen met een beetje ervaring kan worden gedaan, zou niet meer moeten kosten dan het vervangen van een gewone koppeling, aangezien het verwijderen en vervangen in beide gevallen precies hetzelfde is en er zelfs geen speciaal gereedschap voor nodig is.
Geluk.
Ik heb de elektrische schema's nodig van de Peugeot 407 HDI tiptronic 2.0 uit 2005. Kan iemand mij helpen?
Knuffels en hier ben ik.
Ruben uit Argentinië

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.