Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een handleiding nodig voor een Ford Orion uit 1997.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32410 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik heb een Orion uit 1997 gekocht en er zit geen handleiding bij. Er gaat een lampje op het dashboard branden (geel) en ik weet niet wat het is... Oh, en dan is er nog iets wat ik niet wil vermelden: hij start wanneer hij wil... Nou, ik hoop dat iemand me dat kan vertellen, bedankt!!
ANALIA

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32411 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een handleiding nodig voor een Ford Orion uit 1997.
Welke vorm heeft dat lampje? Het is waarschijnlijk het "Check Engine"-lampje, dat verband houdt met het andere probleem dat je noemde.
Kun je een afbeelding uploaden van dat lampje op het dashboard? Om dit beter te verduidelijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32420 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een handleiding nodig voor een Ford Orion uit 1997.
Een veelvoorkomend defect bij Orions is een gebroken las in de zekeringkast. Dit heeft te maken met de werking van de brandstofpomp.
Een van de meest voorkomende kenmerken is een onregelmatige start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32439 door handmatig-mechanisch
Het lampje dat geel brandt als ik het contact aanzet, is als een emmer water. Het lijkt op een kachel die na twee seconden uitgaat. Voorheen stond hij altijd aan, naast het olielampje. Aan de andere kant is het probleem dat hij bij het starten, soms met benzine, soms met gas, zichzelf regelt en uitschakelt. De bobine krijgt stroom, de bougie is hetzelfde, maar werkt onregelmatig, omdat hij het doet bij koude en warme motor. De zekeringkast wordt ook niet warm en ik heb een brandstofpomp, injectorfilters en een nieuwe en schone tank. En de gasmeter is van een paar maanden geleden. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik moet doen, bedankt en ik hoop dat je me helpt, Analia.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32470 door handmatig-mechanisch
Als de zekeringkast kapot is, kun je dat met het blote oog niet zien. Je moet hem openmaken, omdat het slechts een losgesoldeerd onderdeel is.
Bij sporadische storingen is het moeilijk te zien. Je kunt wel zien of er, wanneer de auto niet start, stroom (12 volt) naar de connector van de brandstofpomp en de bobine gaat.
In dat geval starten ze meestal op benzine, omdat ze een ontstekingssysteem hebben dat losstaat van de ECU. Op dit moment heb ik een Orion in de werkplaats staan ​​met een totale stroomuitval naar de pomp en de ECU, maar hij loopt prima op benzine.
Je zou de ontstekingsmodule kunnen laten controleren; de bobine van een van die modules is kapot of zoiets.