Zoek MDM

Bulletin

2003 Ford Focus-koppeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27681 door handmatig-mechanisch
2003 Ford Focus koppeling Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik heb een aantal dingen op de pagina gelezen en ik vind het erg interessant. Ik heb een handleiding nodig voor het koppelingsschema van een Ford Focus uit 2003, om de koppelingskabel indien mogelijk strakker te maken, zodat de koppeling minder hoog hangt. Als iemand me kan helpen, zou ik dat bij voorbaat op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27683 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2003 Ford Focus koppeling
Hallo, ik denk dat je bij deze auto's alleen het koppelingssysteem hoeft te ontluchten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27684 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor je snelle reactie. Kijk, het systeem is al aangesloten. Ik denk dat mijn koppeling kapot is, hoewel hij nog wel wat leven heeft. Het pedaal staat hoog, dus de auto komt heel langzaam los. Wat ik wil doen, is de schroef die de koppeling aantrekt een paar keer draaien om hem strakker te maken en de auto met het pedaal lager te laten loskomen. Het probleem is dat ik niet weet of hij die schroef heeft die andere automodellen hebben, en daarom heb ik de handleiding nodig, of, als die er niet is, een schema van de volledige koppelingsslag. Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27686 door handmatig-mechanisch
Hallo, het lijkt erop dat deze auto's al met de exacte spanning van de fabriek worden geleverd. Misschien moet je je koppeling vervangen, maar je kunt aan de onderkant (binnenin de auto) zien of je die kunt afstellen. Er zit een schroef (op het koppelingspedaal) en als je dat kunt, kun je die afstellen! Maar ik denk dat het tijd is om de koppeling te vervangen... Ik laat het aan jouw oordeel over, groeten!!!