Zoek MDM

Bulletin

RENAULT CLIO HANDLEIDING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23910 door handmatig-mechanisch
RENAULT CLIO HANDLEIDING Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb de handleiding nodig voor de Renault Clio uit 2002 met een 1.6-motor, omdat ik merk dat hij erg weinig brandstof verbruikt. Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23913 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT CLIO HANDLEIDING
Hallo, controleer een aantal dingen aan uw voertuig voordat u met een grote demontage begint. Ik raad u aan:
1- Controleer met behulp van een gasanalysator of de CO2-waarde hoger is dan 12 of 13 ppm (hoe hoger de waarde, hoe beter de verbranding), of de CO- en O2-waarden zo laag mogelijk zijn en of hun waarden in verhouding zijn (zo dicht mogelijk bij 0 en dat hun waarden zeer dicht bij elkaar liggen). Als de CO-waarde hoger is dan die van O2, is er sprake van een hoger benzineverbruik. Als daarentegen de O2 hoger is, heeft u een arm mengsel.
Controleer de staat van de bougies (platina is beter) en de bougiekabels, of het luchtfilter niet erg vuil is en of er geen foutcodes in uw voertuig aanwezig zijn (Check Engine-lampje op het dashboard van het voertuig, zie de locatie in de gebruikershandleiding).
Dat is een goed begin om plezier te hebben. Als dit niet voor u werkt, geef ik u meer controlepunten. Dit zijn de basisprincipes.
Proost

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23916 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT CLIO HANDLEIDING
Kijk, het meest voorkomende probleem met dit type motor is dat de bobines snel beschadigen, wat een hoger brandstofverbruik veroorzaakt. Je moet verschillende tests uitvoeren om de oorzaak van de storing te achterhalen, want het is erg moeilijk om je auto te diagnosticeren. Als je de handleiding nodig hebt, ik heb die voor de Nissan Platina, die vergelijkbaar is met de Clio, maar ik weet niet hoe ik die kan downloaden.