Zoek MDM

Bulletin

Kia Frontier II of Hyundai H1 2.5 werkplaatshandboek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22660 door handmatig-mechanisch
Kia Frontier II of Hyundai H1 2.5 Werkplaatshandboek Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo... Ik heb overal gezocht, maar ik kon het werkplaatshandboek voor een Kia Frontier II niet vinden... het is een model uit 2007 met een D4VH-motor... Hij valt alleen uit bij stationair draaien... het toerental is bijna 1200 tpm en hij is instabiel... het probleem wordt erger als de motor warm wordt... Ik hoop dat u mij kunt helpen... Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23631 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Frontier II of Hyundai H1 2.5 Werkplaatshandboek
Volgens wat je zegt, is het probleem de gaspedaalsensor. Die sensor zit alleen op het gaspedaal. Die moet je vervangen. Koop geen tweedehands, gewoon nieuwe.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 4 maanden geleden #53028 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Kia Frontier II of Hyundai H1 2.5 Werkplaatshandboek
Hallo: Als het voertuig meer dan 100.000 kl heeft, is het mogelijk dat de katalysator defect is en de uitlaat van de gassen blokkeert, wat normaal gesproken leidt tot een te hoge temperatuur in de lambdasonde, ongecontroleerd stationair draaien met acceleratieschommelingen.
Het is belangrijk om te onthouden dat de lambdasonde niet warmer mag worden dan 400 tot 450 graden Celsius. Als dit gebeurt, raakt de sensor beschadigd en is de "sniffing" defect, waardoor het elektrische signaal van de computer naar de IAC-klep in intervalsequenties wordt weergegeven, wat oscillaties en ongecontroleerd stationair draaien veroorzaakt.