Zoek MDM

Bulletin

Probleem met een Ford Transit uit 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden - 14 jaar en 9 maanden geleden #20228 door handmatig-mechanisch
Probleem met een Ford Transit uit 2000. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, kan iemand mij vertellen waar ik het werkplaatshandboek voor een Ford Transit uit 2000 kan vinden? Ik moet de achterwielagers verwijderen en ik weet niet hoe ik de remtrommelkap eraf moet halen.
Alle hulp is welkom, ik zou het zeer waarderen.
Laatst bewerkt: 14 jaar en 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20230 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Probleem met een Ford Transit uit 2000
Tussen de schroefdraad zie je twee kleinere, ik denk dat het M8x125 schroeven zijn. Je moet twee van deze schroeven erin draaien; ze drukken tegen de naaf en fungeren als trekker. Je moet ze gelijkmatig vastdraaien, zodat de trommel niet scheef komt te zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20231 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Probleem met een Ford Transit uit 2000
Bedankt, maar het is niet dat type. Er zit een afdekking op die de moer beschermt waarmee de trommel en het lager vastzitten, maar ik weet niet hoe ik die eraf moet halen. Het is niet zoals die op auto's; het zit naar binnen verzonken en ik weet niet of er schroefdraad op zit of hoe het in elkaar zit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20232 door handmatig-mechanisch
Probeer voorzichtig op de afdekking te tikken om te zien of deze beweegt; het kan zijn dat je deze moet afbreken om hem te verwijderen en vervolgens te vervangen. De volgende stap is het verwijderen van de remtrommel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20233 door handmatig-mechanisch
Het is gegoten zoals de rest van de trommel en heeft een gleuf voor een speciaal gereedschap. Ik heb iets soortgelijks gedaan en geprobeerd het te draaien, maar het lukt niet