Hallo allemaal!
Ik wend me tot dit forum omdat ik niet weet wat ik met mijn auto, een Daihatsu Cuore uit '94, aan moet. Ik kocht hem anderhalf jaar geleden en na een tijdje begon hij te "roken". De motor kwam nooit boven de 100 toeren uit, maar het was tot nu toe een trouwe auto, blijkbaar had hij er genoeg van. Plotseling verloor hij vermogen en de eerste versnelling klonk als een kart. Diagnose: bijna doorgebrand.
Geen enkele monteur wil hem repareren (een nieuwe motor bouwen) omdat ze zeggen dat het meer kost dan de auto zelf. Maar de auto wordt automatisch nutteloos en onverkoopbaar.
Ik heb vaak gehoord dat er motoren in deze auto's zijn gereviseerd, maar de monteurs die ik heb geraadpleegd, beweren dat het de moeite niet waard is.
Ik weet niet wat ik moet doen en het maakt me woedend dat ze de auto als rommel beschouwen.
Ik doe een beroep op jullie kennis, en hoewel dit niet het juiste forum is, heeft misschien iemand dezelfde ervaring gehad en hem wel kunnen repareren. Ze zeggen dat het wegwerpmotoren zijn.
Overigens is de onderdelenwinkel van El Palmar niet aan te raden. Ze verkopen wegwerpbrandstofpompen en nemen geen enkele verantwoordelijkheid.
Hartelijk dank.