Zoek MDM

Bulletin

DAIHATSU CUORE 1994 HANDLEIDING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19862 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HANDLEIDING DAIHATSU CUORE 1994
Mijn monteur heeft er net een demper in gezet. Ik geloof dat het zo heet, zodat de acceleratie niet verandert als de airco aan staat. Alles is perfect.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20437 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HANDLEIDING DAIHATSU CUORE 1994
Hallo allemaal!

Ik wend me tot dit forum omdat ik niet weet wat ik met mijn auto, een Daihatsu Cuore uit '94, aan moet. Ik kocht hem anderhalf jaar geleden en na een tijdje begon hij te "roken". De motor kwam nooit boven de 100 toeren uit, maar het was tot nu toe een trouwe auto, blijkbaar had hij er genoeg van. Plotseling verloor hij vermogen en de eerste versnelling klonk als een kart. Diagnose: bijna doorgebrand.

Geen enkele monteur wil hem repareren (een nieuwe motor bouwen) omdat ze zeggen dat het meer kost dan de auto zelf. Maar de auto wordt automatisch nutteloos en onverkoopbaar.

Ik heb vaak gehoord dat er motoren in deze auto's zijn gereviseerd, maar de monteurs die ik heb geraadpleegd, beweren dat het de moeite niet waard is.

Ik weet niet wat ik moet doen en het maakt me woedend dat ze de auto als rommel beschouwen.

Ik doe een beroep op jullie kennis, en hoewel dit niet het juiste forum is, heeft misschien iemand dezelfde ervaring gehad en hem wel kunnen repareren. Ze zeggen dat het wegwerpmotoren zijn.

Overigens is de onderdelenwinkel van El Palmar niet aan te raden. Ze verkopen wegwerpbrandstofpompen en nemen geen enkele verantwoordelijkheid.

Hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20449 door handmatig-mechanisch
Hallo Marianas. Allereerst wil ik jullie vragen uit welke regio jullie komen. Ik ken verschillende monteurs in het zuiden van Groot-Buenos Aires en één in de federale hoofdstad die jullie zouden kunnen helpen, afhankelijk van waar jullie wonen. Het is een leugen dat motoren wegwerpartikelen zijn, en het is ook een leugen dat de reparatie duurder is dan de auto zelf, maar het zal niet goedkoop zijn, dat kan ik jullie verzekeren.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20457 door handmatig-mechanisch
Hoi Satanito, ik kom uit de hoofdstad, Chacarita. Ik denk natuurlijk niet dat het de moeite waard is om de motor te reviseren. Ik zou graag willen weten of iemand de motor van een Cuore heeft gereviseerd en hoe dat is afgelopen... en natuurlijk wil ik graag de contactgegevens van de monteur in de hoofdstad.

Heel erg bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20459 door handmatig-mechanisch
Ik heb het wiel van mijn Cuore uit '94 vervangen en hij rijdt perfect. Let wel, ik rijd meestal met airco, dat kostte me 500 DS voor de hele klus. Als de auto olie verbruikt, kan dat gerepareerd worden. Groeten aan iedereen.