Als je de kleurstof erin doet om het lek met de ultraviolette lamp op te sporen, en je vindt niets, betekent dit dat het lek er niet is. Bij die modellen is het gebruikelijk dat de afdichting of houder van de compressoras lekt. Om dit op te sporen, moet je de compressorkoppeling verwijderen. Een ander waarschijnlijk en veelvoorkomend lek bij dat model is de verdamper. De snelste manier om dit te controleren is door de lamp door de afvoer van de verdamper te leiden.
Wat betreft compressorreparatiehandleidingen: die zijn moeilijk te vinden. Aan de andere kant is het repareren ervan of het vervangen van elk type compressorpakking of -afdichting heel eenvoudig voor een gemiddelde aircomonteur. Ik zal je vertellen waarom ik dat doe.
Je zegt dat ik hem twee keer met koelmiddel vul. Als ik iets repareer, moet ik dan garantie geven of niet?
Nu zijn er in deze markt uitstekende, goede, gemiddelde, slechte en vreselijke elektromonteurs en aircomonteurs. Als je een slechte ervaring hebt gehad, probeer het dan nog eens, maar vraag altijd welke garantie er op het uitgevoerde werk zit. Dat geeft een werkplaats geloofwaardigheid. Groeten en veel succes.