Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET MATRIX CRDI 82CV

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12433 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET MATRIX CRDI 82CV Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die aan deze pagina heeft meegewerkt. Dankzij jullie kunnen we een aantal autoproblemen oplossen. Heel erg bedankt.

Ik zal je vertellen wat er met mijn Matrix is gebeurd en of jij mij een oplossing kunt geven:

Tijdens een rit naar Salamanca, net toen we aankwamen, begon er een geluid onder de auto vandaan te komen. Op de terugweg stopte de auto plotseling op de snelweg, maar ik kreeg hem wel aan de praat. Ik bracht hem naar de dealer, waar ze me vertelden dat de lagedrukpomp in de dieseltank kapot was omdat de verf of coating in de tank begon af te bladderen. De tank is van plaatstaal en ook het dieselfilter moet vervangen worden.

De uitleg leek me een beetje vreemd, dus voordat ik het ging installeren, ging ik naar de garage om het zelf te zien. De tank zag eruit alsof hij echt aan het afbladderen was, de lagedrukpomp was helemaal verstopt. Ze vertelden me dat het € 1.030 kostte, wat ik niet had, en ik vroeg hen om hem voor me te herinstalleren. Eenmaal weer op de weg heb ik de pomp zelf schoongemaakt en hij werkte perfect tot vandaag, toen hij er weer mee ophield. Ik denk dat het een injector is die verstopt moet zijn geraakt. Ik heb de nieuwe tank nog in de auto, maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te vervangen.

Mijn vraag is dat ik op internet meerdere problemen ben tegengekomen met betrekking tot de Matrix-injectoren en of het probleem wordt veroorzaakt door een defect in het reservoir, dat van kunststof zou moeten zijn.

De tweede vraag is of iemand mij een overzicht kan geven van de Matrix CRDI, aangezien ik deze ga aanpassen bij Car and You, waar je dit zelf kunt doen.

Mijn e-mailadres is

Groeten en nogmaals bedankt voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.