Zoek MDM

Bulletin

Ik heb informatie nodig over het starten van het GOL-model 92.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12061 door handmatig-mechanisch
Ik wilde weten of iemand weet hoe ik de startmotor van een 92 Golf GL kan demonteren. Ik heb problemen met de startmotor. Elke keer dat ik hem start, slipt hij en wordt de storing steeds erger. Voor mijn plezier wijd ik me aan het repareren van dit autootje, waar ik erg blij mee ben. Ik verkoop hem niet omdat het mijn eerste auto is en ik nu net begin met automonteur worden. Bedankt voor het antwoord. Mijn naam is Oscar_a123.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12075 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Informatie nodig over het starten van een GOL-model 92
Hoi Oscar, om de startmotor van dat model eenvoudig te demonteren, verwijder je de motorsteun en ondersteun je hem met een krik. Zo maak je ruimte vrij om hem te verwijderen. Vervang vervolgens buiten de Bendix en controleer de koolborstels en bussen. Veel succes en groeten. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12089 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Informatie nodig over het starten van een GOL-model 92
Hallo Oscar, ik stel nederig voor dat u, zodra u de startmotor in handen hebt, enkele controles uitvoert: als u een startkabel met een tang hebt, bevestigt u een kabel aan de negatieve kant van de vleermuis en het andere uiteinde aan de behuizing van de motor, met de andere kabel aan de positieve kant van de vleermuis, raakt u de schroef voor sleutel 13 aan die zich onder moer 13 bevindt die u al hebt verwijderd om de motor los te koppelen. Daar moet de motor op hoge toeren draaien. Als de koolborstels niet worden vervangen, dan heeft deze een moer voor sleutel 8. Raak die aan met de kabel +. Als de bendix vooruitgaat, betekent dit dat de solenoïde geen problemen heeft. Als dat niet het geval is, vervang hem dan en demonteer de motor. Controleer of er geen metaalresten in de velden of in de spoel zitten. Ik raad u echter aan om de bussen van de achterklep van de motor en de bus die in de versnellingsbak gaat waar de motor rust te vervangen. Controleer hoe de tanden van de bendix en de tanden van de kroon goed zijn. Een goede schoonmaakbeurt van de bussen, koolborstels, een beetje schuren op het spruitstuk... een knuffel