Zoek MDM

Bulletin

Koppeling van de Renault Laguna RXE 2.2 dt bouwjaar 1997

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden - 15 jaar en 9 maanden geleden #10190 door handmatig-mechanisch
Koppeling van de Renault Laguna RXE 2.2 dt jaar 1997 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn auto. Hij is 12 jaar oud en heeft al aardig wat mankementen. Het koppelingspedaal blijft ingedrukt en ik moet pompen om het omhoog te krijgen. Een paar dagen geleden bouwde hij druk op en ging hij omhoog, maar nu blijft hij ingedrukt en grijpen de versnellingen niet in.

Ik heb in het werkplaatshandboek gekeken en zag dat je een cilinder kunt vervangen. Mijn vraag is: is dat makkelijk te doen? Lost het het pedaalprobleem op?

Dank u wel.

Let op: ik heb de koppeling een paar maanden geleden vervangen.
Laatst bewerkt: 15 jaar 9 maanden geleden door . Reden: spelfout

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10255 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppeling van de Renault Laguna RXE 2.2 dt bouwjaar 1997
HALLO VRIEND, JE PROBLEEM WORDT VERHOLPEN DOOR DE KOPPELINGSPOMP TE VERVANGEN, OF OOK ZENDER GENOEMD, DAT IS DE POMP DIE WORDT GEACTIVEERD DOOR HET KOPPELINGSPEDAAL. DE KOPPELINGSCILINDER OF OOK ONTVANGER GENOEMD IS DE POMP DIE IN DE KOPPELING GAAT, MAAR ZOALS JE ZEGT, HEBBEN ZE DIE MAANDEN GELEDEN VERVANGEN, DAN HADDEN ZE ER EEN NIEUWE MOGELIJKHEID IN MOETEN ZETTEN. DUS INSTALLEER VOOR NU GEWOON DE POMP EN HET ZAL WERKEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10256 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppeling van de Renault Laguna RXE 2.2 dt bouwjaar 199
Hartelijk dank.
Ik heb met een monteur gesproken en hij vertelde me precies wat je bedoelt. Wat ik moet vervangen, wordt als set verkocht (zoals bijna alles van Renault). Uiteindelijk heeft deze vriend me ongeveer € 300, inclusief onderdelen en arbeid, in rekening gebracht bij een erkende dealer.
Wat vind je van de prijs?
Nogmaals bedankt.

joselu.1962 schreef:

HALLO VRIEND, JE PROBLEEM WORDT VERHOLPEN DOOR DE KOPPELINGSPOMP TE VERVANGEN, OF OOK ZENDER GENOEMD, DAT IS DE POMP DIE WORDT GEACTIVEERD DOOR HET KOPPELINGSPEDAAL. DE KOPPELINGSCILINDER OF OOK ONTVANGER GENOEMD IS DE POMP DIE IN DE KOPPELING GAAT, MAAR ZOALS JE ZEGT, HEBBEN ZE DIE MAANDEN GELEDEN VERVANGEN, DAN HADDEN ZE ER EEN NIEUWE MOGELIJKHEID IN MOETEN ZETTEN. DUS INSTALLEER VOOR NU GEWOON DE POMP EN HET ZAL WERKEN.