Zoek MDM

Bulletin

Koppeling voor een Renault Laguna RXE 2.2 dt uit 1997

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden - 16 jaar 1 maand geleden #10190 door handmatig-mechanisch
Koppeling voor een Renault Laguna RXE 2.2 dt uit 1997. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn auto. Na 12 jaar heeft hij al heel wat mankementen. Het koppelingspedaal blijft ingedrukt en ik moet het pompen om het omhoog te krijgen. Een paar dagen geleden bouwde het pedaal nog druk op en ging het omhoog, maar nu blijft het ingedrukt en kan ik niet schakelen.

Ik heb in het onderhoudshandboek gekeken en gezien dat ik de hulpcilinder kan vervangen. Mijn vraag is: is dat makkelijk te doen? Lost dat het pedaalprobleem op?

Bedankt.

- Opmerking: Ik heb de koppeling een paar maanden geleden vervangen.
Laatst bewerkt: 16 jaar en 1 maand geleden door . Reden: spelfout

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10255 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp : Koppeling van de Renault Laguna RXE 2.2 dt bouwjaar 1997
Hé vriend, je probleem kan worden opgelost door de hoofdremcilinder van de koppeling te vervangen. Deze wordt bediend door het koppelingspedaal. De hulpcilinder, ook wel hulpcilinder genoemd, bevindt zich in de koppelingsunit. Maar aangezien je zegt dat deze maanden geleden al is vervangen, zouden ze er een nieuwe in moeten hebben gezet. Dus voorlopig kun je gewoon de hoofdremcilinder vervangen en dan zou het moeten werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #10256 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Koppeling van de Renault Laguna RXE 2.2 dt bouwjaar 199
Hartelijk dank.
Ik heb met een monteur gesproken en hij vertelde me wat jij zei. Het onderdeel dat ik moet vervangen, wordt als set verkocht (zoals bijna alles van Renault). Uiteindelijk zal het me, dankzij deze vriend, ongeveer €300 kosten voor onderdelen en arbeid bij een officiële dealer.
Wat vind je van de prijs?
Nogmaals bedankt.

joselu.1962 schreef:

Hé vriend, je probleem kan worden opgelost door de hoofdremcilinder van de koppeling te vervangen. Deze wordt bediend door het koppelingspedaal. De hulpcilinder, ook wel hulpcilinder genoemd, bevindt zich in de koppelingsunit. Maar aangezien je zegt dat deze maanden geleden al is vervangen, zouden ze er een nieuwe in moeten hebben gezet. Dus voorlopig kun je gewoon de hoofdremcilinder vervangen en dan zou het moeten werken.