Zoek MDM

Bulletin

Brandblusser

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6386 door handmatig-mechanisch
Brandblusser Geplaatst door manual-mecanica
Hallo!!! Ik ben nieuw op het forum en wilde de volgende vraag stellen.
Om veiligheidsredenen en omdat er rook uit het interieur van mijn auto begon te komen, moest ik de brandblusser (ABC-brandpoeder) op het dashboard gebruiken. Nu is er een probleem. De elektricien die mijn auto heeft gerepareerd, vertelde me dat ik hem zo snel mogelijk moest verkopen, omdat het poeder in de brandblusser zeer corrosief is en dat de luchtvochtigheid binnen een paar maanden (winter) ervoor zou zorgen dat het hele elektrische circuit zou corroderen. Dit baart me grote zorgen. Is dit echt zo ernstig, of heb ik een oplossing?
Heel erg bedankt, Oscar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6402 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: brandblusser
Wat hij je vertelde is waar, ABC-droogpoeder is bijtend, maar als je het blaast of inademt, is het probleem opgelost. Nu, ALS JE ERVOOR KIEST OM HET POEDER TE BLAZEN, DRAAG DAN EEN MONDKAPJE EN EEN BRIL, DAN PIKT HET IN JE OGEN ALS DE HELD.

Nog iets, weet je wat de brand heeft veroorzaakt? De oorzaak? Want als je het weet en het goed gerepareerd is, is het prima, maar zo niet... Vul de blusser voor de zekerheid even bij!

Bij wedstrijden worden twee blussers gebruikt, één handblusser en één in-line. De handblusser is ABC-droogpoeder van 3 of 6 kg, en de in-line is een CO2 met een afstandsbediening, en via magneetventielen selecteer je blussen in het motorcompartiment of in de cockpit.

CO2 wordt juist gebruikt omdat het geen residu achterlaat en omdat het heel goed is in het blussen van branden van elektrische oorsprong of ontvlambare dampen. (Maar het is verschrikkelijk duur.)

Ik heb 3 kg ABC-droogpoeder bij me en ik hoop het nooit te hoeven gebruiken.

Hartelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6411 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: brandblusser
Bedankt voor je reactie! Dat stelt me een stuk geruster.
Wat de oorzaak van het ongeluk betreft, vertelde de monteur me dat het een defect dashboard was, dus hij moest het vervangen. Wat betreft het afzuigen van stof: gelukkig heb ik een vriend die het interieur schoonmaakt, en hij heeft het vandaag schoongemaakt. Tussen al die vragen door sprak ik met een instrumententechnicus, een van degenen die controleren of alle bedieningselementen en indicatoren in de auto werken, en hij vertelde me iets soortgelijks als jij me vertelde, met de aanbeveling dat ik, voor meer gemoedsrust, de auto de hele zomer zou gebruiken. Als de winter aanbreekt (dagen met een hoge luchtvochtigheid hier), zou hij het hele dashboard verwijderen en draad voor draad schoonmaken voor het geval er nog resten achterbleven. Hij raadde ook de CO2-blusser aan, dus vandaag ga ik kijken wat dat kost. Nogmaals bedankt!