Zoek MDM

Bulletin

autodata?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5636 door handmatig-mechanisch
Autodata? Geplaatst door manual-mecanica
Waar gebruik je AutoData voor? Of beter nog, hoe kan ik er een installeren? Ze zijn merkspecifiek, niet...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5652 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: autodata?
Autodata is software die de technische gegevens van de meeste auto's registreert tot en met het bouwjaar van de Autodata-versie. Niet te verwarren met wat monteurs vroeger Autodata noemden, wat taxatiegidsen of papieren werkplaatshandboeken waren, en die waren voor één automodel en bouwjaar.

Op die manier zoekt u eerst op het bouwjaar, vervolgens op de fabrikant, vervolgens op het model, de motor en de motorversie. Bijvoorbeeld:

1998 > Audi > A4 Quattro > 1.9 TDI > AVF-motor.

Zodra u uw keuze heeft gemaakt, kunt u de locatie van componenten zien bij het vervangen van filters, riemlengtes en -plaatsing, schijf- en trommelmaten, brandstofinjectiesysteem, brandstofinjectieparameters, toegang tot foutcodes (als het pre-OBD is, wat in dit geval van Audi niet mogelijk zou zijn zonder een scanner), reparatietijden, enz.

Ik heb bijvoorbeeld versie 3.18 (2007). En het is me enorm geholpen. (Kijk maar eens naar een aantal berichten over mechanische problemen, waar ik illustraties heb toegevoegd om het makkelijker en duidelijker te maken.)

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.