Man, mijn situatie lijkt eindelijk opgelost. Vanmorgen, helemaal zat van het niets horen van iemand, ben ik naar de verzekeringsmaatschappij gegaan. Daar, na eindeloos in de rij te hebben gestaan, en van kantoor naar kantoor, hebben ze me eindelijk geholpen. Ik legde uit dat ik van plan was het te laten repareren, en dat ik, als het niet aan hen lag, zelf naar de rechter zou stappen. Na een aantal keer heen en weer gepraat, verhoogden ze mijn salaris van 4000 naar 5400. Maar ik zei dat ik daar niet toe bereid was en dat ik in plaats daarvan naar de rechter zou stappen. Daar zijn ze er niet mee opgehouden te beweren dat ik het geld moest aannemen, dat de gerepareerde auto misschien niet meer hetzelfde zou zijn, enzovoort, enzovoort. En na te hebben volgehouden dat ze me na 20 jaar bij de onderlinge verzekeringsmaatschappij (mijn vader is er ook een) en zonder enige aangifte te hebben gedaan, behalve één voor een klap op mijn voorruit, zouden ontslaan omdat ik een bedrijf van idioten was, enzovoort, nou, ze hebben besloten het op te geven en mijn auto te REPAREREN. Geloof me, ik geloof het nog steeds niet.
Als ik hieruit één conclusie heb getrokken, dan is het wel deze: dat bellen met de bedrijven niets oplost, en dat als mijn auto ouder is dan 6 jaar, het beter is om hem door een derde te laten beheren, wat ik ga doen zodra mijn auto verlopen is.
En na zoveel vergelijkbare gevallen op internet te hebben bekeken, ben ik ook tot een aantal conclusies gekomen: dat als je een claim hebt, de marktwaarde waardeloos is. dat het beter is om het niet te accepteren en te wachten tot ze iets meer ophalen, omdat ze dat altijd doen (30% meer) en dat als het vanwege die laatste waarde nog steeds niet de moeite waard is of je het niet wilt, het beste is om naar de rechtbank te gaan en een advocaat te betalen, wat, zoals ik heb gehoord, de rechtszaak je tussen de 2000 en 5000 euro meer kan kosten voor advocaten, papierwerk en procureurs, die je uit eigen zak moet betalen, afgezien van de reparatie van de auto, die als je de rechtszaak wint (omdat het heel duidelijk moet zijn dat het niet jouw schuld is, lever indien mogelijk een politieaangifte (heel belangrijk)) je volledig plus kosten terugkrijgt. dat wil zeggen, als je het verliest, vergeet dan de ongeveer 10.000 euro die de autoreparatie je had kunnen kosten plus de rechtszaak, en wat het bedrijf je zou geven, want als de gerechtelijke zaak eenmaal is geaccepteerd, zal het bedrijf je niets meer geven.
niets meer, vriend. Ik hoop dat je geluk hebt en dat je me op de hoogte houdt voor het geval ik je ergens mee kan helpen.
Trouwens, wat betreft wat je over je advocaat zei, ik neem aan dat hij er meer van weet dan ik, maar uit wat ik heb gelezen, is het, voordat je het laat repareren en naar de rechter stapt, ontzettend belangrijk dat je een aangetekende brief naar beide bedrijven stuurt met het schaderapport en de reparatieofferte van de garage. Ik heb namelijk gevallen gelezen waarin het andere bedrijf er met de winst vandoor ging omdat ze niet op deze manier op de hoogte waren gesteld.
Heel veel succes.