Zoek MDM

Bulletin

Totaal verlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5118 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Totaal verlies
Hoe gaat het? Ik heb nog steeds niets gehoord, noch officieel van mijn advocaat, noch van welk bedrijf dan ook.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5148 door handmatig-mechanisch
Hoi Elbuta. Nou, mijn situatie is min of meer hetzelfde als die van jou. De monteur gaf me een offerte voor de reparatie van 7.200 euro, en aangezien ze me 4.000 geven, kan ik er weinig aan doen. Ik heb het bedrijf verteld dat ik het gerepareerd wil hebben en dat ik hun geld niet wil. Desnoods zouden ze het andere bedrijf moeten aanklagen, want ik wil het gerepareerd hebben. Dus nu wacht ik op de reactie van het bedrijf op dit laatste punt. En aan de andere kant blijft de garagehouder me elke dag bellen met de vraag of ik het niet ga repareren, of hij "de auto uit zijn garage moet halen" (wat aardig), en ik zeg hem dat hij me even moet laten staan tot hij iets van de verzekeringsmaatschappij hoort. Ik ben van plan het te repareren, dus ik denk erover om de garagehouder te vragen het voor me te repareren, maar ik weet niet of dat snel gaat zonder iets van de verzekeringsmaatschappij te weten. Bovendien zou ik die 7200 euro uit eigen zak moeten betalen. Misschien stuur ik beide bedrijven wel een faxbericht met de mededeling dat ik dit ga doen, zodat ze gewaarschuwd zijn. Maar dit is allemaal speculatie, beste vriend, want ik weet nog steeds niets.

Zoals ik al eerder zei, het is echt irritant dat wij, die niet schuldig zijn, dankzij iemand anders betalen, en dat de bedrijven waar we al jaren gemiddeld 800 euro aan verzekeringen betalen (ik betaal al 12 jaar) bovendien helemaal niets voor hun klanten doen. Ik voel me opgelicht.

Met vriendelijke groet, en we houden elkaar op de hoogte.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5315 door handmatig-mechanisch
Hallo lotgenoot, tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds niets van beide bedrijven gehoord. Op advies van sommigen ben ik nu in zee gegaan met een advocaat van buiten het bedrijf, want juridische diensten zijn onbeperkt! Hahaha, ik lach om niet te huilen. Dus belde de advocaat me vandaag en vertelde me dat hij/zij het zat was om de twee bedrijven te bellen en dat ze niet wisten wanneer de expert de taxatie zou afronden, bijna niets, en hij/zij heeft ze een brief gestuurd met de mededeling dat ze deze week moeten reageren en, zo niet, de relevante juridische stappen moeten ondernemen tegen de twee bedrijven, de bestuurder en de eigenaar van het andere voertuig.
Het is weer tijd om te wachten.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5325 door handmatig-mechanisch
Man, mijn situatie lijkt eindelijk opgelost. Vanmorgen, helemaal zat van het niets horen van iemand, ben ik naar de verzekeringsmaatschappij gegaan. Daar, na eindeloos in de rij te hebben gestaan, en van kantoor naar kantoor, hebben ze me eindelijk geholpen. Ik legde uit dat ik van plan was het te laten repareren, en dat ik, als het niet aan hen lag, zelf naar de rechter zou stappen. Na een aantal keer heen en weer gepraat, verhoogden ze mijn salaris van 4000 naar 5400. Maar ik zei dat ik daar niet toe bereid was en dat ik in plaats daarvan naar de rechter zou stappen. Daar zijn ze er niet mee opgehouden te beweren dat ik het geld moest aannemen, dat de gerepareerde auto misschien niet meer hetzelfde zou zijn, enzovoort, enzovoort. En na te hebben volgehouden dat ze me na 20 jaar bij de onderlinge verzekeringsmaatschappij (mijn vader is er ook een) en zonder enige aangifte te hebben gedaan, behalve één voor een klap op mijn voorruit, zouden ontslaan omdat ik een bedrijf van idioten was, enzovoort, nou, ze hebben besloten het op te geven en mijn auto te REPAREREN. Geloof me, ik geloof het nog steeds niet.

Als ik hieruit één conclusie heb getrokken, dan is het wel deze: dat bellen met de bedrijven niets oplost, en dat als mijn auto ouder is dan 6 jaar, het beter is om hem door een derde te laten beheren, wat ik ga doen zodra mijn auto verlopen is.

En na zoveel vergelijkbare gevallen op internet te hebben bekeken, ben ik ook tot een aantal conclusies gekomen: dat als je een claim hebt, de marktwaarde waardeloos is. dat het beter is om het niet te accepteren en te wachten tot ze iets meer ophalen, omdat ze dat altijd doen (30% meer) en dat als het vanwege die laatste waarde nog steeds niet de moeite waard is of je het niet wilt, het beste is om naar de rechtbank te gaan en een advocaat te betalen, wat, zoals ik heb gehoord, de rechtszaak je tussen de 2000 en 5000 euro meer kan kosten voor advocaten, papierwerk en procureurs, die je uit eigen zak moet betalen, afgezien van de reparatie van de auto, die als je de rechtszaak wint (omdat het heel duidelijk moet zijn dat het niet jouw schuld is, lever indien mogelijk een politieaangifte (heel belangrijk)) je volledig plus kosten terugkrijgt. dat wil zeggen, als je het verliest, vergeet dan de ongeveer 10.000 euro die de autoreparatie je had kunnen kosten plus de rechtszaak, en wat het bedrijf je zou geven, want als de gerechtelijke zaak eenmaal is geaccepteerd, zal het bedrijf je niets meer geven.

niets meer, vriend. Ik hoop dat je geluk hebt en dat je me op de hoogte houdt voor het geval ik je ergens mee kan helpen.

Trouwens, wat betreft wat je over je advocaat zei, ik neem aan dat hij er meer van weet dan ik, maar uit wat ik heb gelezen, is het, voordat je het laat repareren en naar de rechter stapt, ontzettend belangrijk dat je een aangetekende brief naar beide bedrijven stuurt met het schaderapport en de reparatieofferte van de garage. Ik heb namelijk gevallen gelezen waarin het andere bedrijf er met de winst vandoor ging omdat ze niet op deze manier op de hoogte waren gesteld.

Heel veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5327 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, maat. Ik ben blij dat je situatie nu is opgelost. Die van mij lijkt lang te duren. De advocaat vertelde me dat ik inderdaad een fax naar beide bedrijven zal sturen om te melden dat de expert van mijn eigen bedrijf, die volgens ons verantwoordelijk is voor de taxatie van mijn auto, hen tot op heden nog niet op de hoogte heeft gesteld van het einde van de taxatie, wat al sinds 11 september een grap is. Waarom zo'n haast, zal de man zeggen. Nou, het is nog niet voorbij.
Wanneer gaan ze zeggen wat er met de auto gaat gebeuren?
Nou, maat, ik houd je op de hoogte.
Groeten en gefeliciteerd met je situatie.