Zoek MDM

Bulletin

Totaal verlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #6978 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Totaal verlies
Beste collega,

u hoeft zich voorlopig geen zorgen te maken. Wat ik u kan vertellen is dat, aangezien er meer dan één voertuig bij betrokken is, ik niet onder de CICOS-overeenkomst val, maar onder andere.

Er is nu een ADM-overeenkomst, waarbij u direct wordt betaald als de schade minder dan 3.000 euro bedraagt. Uw bedrijf taxeert de schade en zorgt voor de schadevergoeding aan de aansprakelijke partij.
Wacht nog even met overhaasten... wacht op uw schadetaxatie.
Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #6979 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Deuvillera. Dat ga ik doen: dit weekend even ontspannen en wachten op de taxatie. Oh! :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7034 door handmatig-mechanisch
Oké, ik weet niet of het daar hetzelfde is, maar neem contact op met je verzekeringsmaatschappij en vraag of ze je het maximale bedrag kunnen geven om het te repareren, wat ongeveer 50% is van wat je auto waard is. Repareer het dan zelf. Dat heb ik gedaan, en er waren geen problemen.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7109 door handmatig-mechanisch
Nou, mijn ergste vrees is uitgekomen: total loss, voorlopig, zonder demontage, de reparatie kost 5400 euro en de marktwaarde is 3400. De verzekeringsmaatschappij heeft me net gebeld en gezegd dat ze een tussenwaarde kunnen vragen (ongeveer 4500), maar ze garanderen niet dat ze die zullen geven, of dat ik hem zelf kan repareren en claimen (ze garanderen ook niet dat de verzekering van de tegenpartij die zal geven) en als ze die niet geven, stap ik naar de rechter (en in dat geval is het niet zeker of ze me 100% zullen geven, want de auto zou zo goed als nieuw zijn, hoe geweldig!). Ik weet niet wat ik moet doen, in principe denk ik dat ik de garage moet vragen of het de moeite waard is om te repareren of niet, maar hoe zit het daarna? Focebden, heb ik begrepen dat de verzekeringsmaatschappij jou een deel betaalt, en jou een deel? En dat ze het betaalde deel niet terugbetalen? Ik ben helemaal ontmoedigd. :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7117 door handmatig-mechanisch
Nou ja, in werkelijkheid kon ik de auto repareren met wat de verzekeringsmaatschappij me betaalde, en was er geen probleem. Ik zei gewoon dat ik mijn auto wilde houden zoals hij was en dat ze me moesten geven wat ze me konden geven om hem te repareren.
Als het niet jouw schuld is, krijg je de volledige rekening, maar als je wel verantwoordelijk bent, wordt alleen het eigen risico kwijtgescholden. En is het de moeite waard om het te laten repareren? Nou, als je echt tevreden bent met de auto, laat hem dan repareren. Als je goed kunt richten en spuiten, zal het niet opvallen. Je ziet hoeveel auto's er rondrijden met een verzekeringspremie, en als je die niet bewaart, wees dan niet verbaasd als je hem later gerepareerd en in goede staat op straat aantreft.
Zeg tegen de verzekeraar dat je geen problemen meer wilt, dat ze je geven wat ze je willen geven en dat je het niet meteen accepteert, ook al lijkt het alsof het niet genoeg voor je is. Het gaat erom er zoveel mogelijk uit te halen.

Ja, ik weet hoe het ging.
Ik stuur je mijn e-mailadres voor het geval ik je nog ergens mee kan helpen.

Groeten