Zoek MDM

Bulletin

Totaal verlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5566 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Totaal verlies
Beste vriend:
U heeft geluk dat u bij Allianz verzekerd bent. Het is een van de weinige maatschappijen die de schade vergoedt. U
hebt geen advocaat nodig, alleen uw verzekeringsagent.
Vertel hen nu dat u het schikkingsvoorstel dat ze u al hebben gedaan of gaan doen, niet accepteert.
Allianz bepaalt via SIU, een expert, de marktwaarde. Vervolgens wordt het beschadigde voertuig geveild bij verschillende sloperijen; de uitkomst is de uiteindelijke waarde minus de waarde van de restanten, en
Wilt u het laten repareren?
Vertel uw agent dat u het voertuig wilt laten repareren. Vraag het bedrijf, dat wil zeggen de behandelaar die de zaak behandelt en die op hun claimformulier staat, om de expert te sturen om de reparatie van het voertuig op te volgen.
De expert komt wekelijks langs en inspecteert de hele reparatie tot deze is voltooid.
Zodra de reparatie is voltooid, hebt u twee opties:
1. Betaal de rekening en geef deze aan uw agent.
2. Vraag de garage vooraf om de rekening als u ze vertrouwt en geef deze vervolgens aan uw agent.
3. Vraag om compensatie voor het bedrag van de rekening.
Uw verzekeringsagent zou om de voorschotgarantie moeten vragen, aangezien alle polissen, van basisgaranties tot letselschade, deze hebben.
Als uw agent deze scant, indexeert in het claimbeheerformulier en de voorschotgarantie aanvraagt, zullen ze deze binnen 2-3 dagen aan u overmaken.
Ik heb dit proces al vaak doorlopen en geloof me, het is echt waar en ze gaan uw voertuig repareren.
Ik hoop dat het nuttig is geweest. Vertel me het resultaat.

2-pi

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5572 door handmatig-mechanisch
Welnu, (kameraden), ik zie dat uw problemen naar tevredenheid zijn opgelost, precies zoals ik u vertelde.
Ik denk dat mijn diensten hier eindigen, nu heb je een competenter adviseur dan ik, hahahahahaha.
Groeten en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5592 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je informatie en je hulp bij het uitleggen van dit alles aan mij, want hier is mijn bedrijf een regelrechte ramp. Ze hebben me hierover niets verteld of zo. Je zegt dat het een van die bedrijven is die betaalt. Van wat ik hier zie, geeft me dat veel stof tot nadenken. Ik vertel je ook dat toen ze de zaak in eerste instantie zagen zoals die was, ze me het telefoonnummer van de advocaat van het bedrijf gaven, zodat ik contact met hem kon opnemen. Ik vind het een beetje schandalig dat de klant al deze stappen moet ondernemen. Ik bevestig niet dat ik voor al deze en andere diensten betaal, althans dat denk ik. Ik heb de verzekeraar namelijk ook verteld dat ik hem in de polis had gevraagd een vervangende auto mee te nemen, en nu komt hij met de mededeling dat ik niet wil bewijzen dat ik de auto nodig heb om buiten mijn stad te reizen. Maar hij is niet vergeten hem mee te nemen om die dekking te krijgen.
Hoe dan ook, ik wil je niet langer vervelen. Jij weet beter dan ik hoe dit allemaal werkt.
Met vriendelijke groet en bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5593 door handmatig-mechanisch
Sorry, ik vergat ook hallo te zeggen tegen een uitstekende collega,
BEDANKT eljota.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6976 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, tijdens het zoeken op internet kwam ik dit forum tegen, en gezien hoe aardig jullie allemaal zijn, durf ik jullie om hulp te vragen, aangezien mijn geval erg lijkt op dat van Xchemax en Elbuta (denk ik). Gisteravond liet ik mijn auto geparkeerd staan en de politie maakte me wakker omdat een paar studenten naar een feestje waren gegaan en, nadat ze dronken waren geworden, de auto hadden meegenomen: het resultaat was dat ze achter de mijne botsten en een sandwich van mij en twee andere auto's maakten (en het ding stopte omdat er een boom voor stond). De mijne was er het ergst aan toe, kofferbak en voorkant waren vernield, en de achteras (omdat hij door de klap op de stoep was terechtgekomen) was kapot. Gelukkig (ik zeg dit om niet in tranen uit te barsten) werk ik deze maanden niet en heb ik de auto niet "nodig". Maar wat me wel bang maakt, is dat het bedrijf mijn auto total loss zal verklaren. Het is trouwens een vijf jaar oude Nissan Micra (die ik net heb afbetaald, wat een grap is). Ik denk dat ik nu moet wachten tot de expert komt en niet te hard van stapel moet lopen, maar als mij dit overkomt, wat moet ik dan doen? Ik wil geen nieuwe auto kopen, ik wil hem gewoon laten repareren. Ik heb het schaderapport en mijn bedrijf is AMA. Nou ja, misschien loop ik op de zaken vooruit, maar ik geloof het nog steeds niet, en ik wil liever voorbereid zijn op wat er ook op mijn pad komt. Met vriendelijke groet.