Zoek MDM

Bulletin

Totaal verlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #4962 door handmatig-mechanisch
Totaal verlies Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten of iemand anders hetzelfde heeft meegemaakt en hoe ze het hebben opgelost.

Kijk, afgelopen zaterdag heb ik een auto-ongeluk gehad, waar ik geen schuld aan had, omdat de andere partij een stopbord had genegeerd. Ik heb een Ibiza uit 2001 en de airbags zijn geactiveerd. Toen de expert hem gisteren onderzocht, verklaarde hij hem total loss, wat me een marktwaarde van € 4.000 opleverde.

Ik hoef dit geld niet; ik wil dat de auto gerepareerd wordt, want naast dat hij in goede staat is, heb ik er ook een speciale band mee.

Kunt u mij vertellen wat ik moet doen als de enige optie die ik wil accepteren is om de auto te laten zoals hij was, niets meer en niets minder?

Het is echt vervelend dat ik door de afleiding van iemand anders mijn auto kwijt ben geraakt... wat een berusting en hulpeloosheid.

Bedankt voor uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #4970 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Totaal verlies
Hoi maat, kijk, total loss bestaat niet. Het is een truc van verzekeringsmaatschappijen om de zaak zo snel en goedkoop mogelijk af te wikkelen, voor hen natuurlijk.
Teken de overeenkomst niet.
Alleen als de reparatiekosten de taxatiewaarde van de auto verdubbelen, kan de rechter bemiddelen in een overeenkomst.
Het nadeel is dat je zonder auto zit totdat de situatie is opgelost, maar als je buiten je stad werkt, kun je een vergoeding voor vervoer eisen.
P.S. Neem geen genoegen met minder, kom op voor wat van jou is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #4981 door handmatig-mechanisch
Man, mij is hetzelfde overkomen. Ik had mijn XSARA HDI uit 2000 geparkeerd en ze hebben hem flink verprutst, zelfs het chassis, ze hebben hem verbogen, en ik kan je niet eens vertellen hoe het komt, maar de grootste verrassing was bij mijn eigen bedrijf. In plaats van hun klant, ik dus, te helpen, nou ja, het tegenovergestelde, begonnen ze te zeggen dat als ik het wil laten repareren, ik ervoor moet betalen en dan de factuur van het andere bedrijf juridisch moet claimen, bijna niets, en dat ik dan juridische verdediging moet hebben, hahaha. Alle bedrijven zijn even oneerlijk. Ik moest zelf een advocaat zoeken, en als ik dan de berekening maak, zien we wel of ik niet iedereen hoef te betalen. Succes.
GROETEN.
Ik houd je op de hoogte van hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #4982 door handmatig-mechanisch
Hallo (elbuta), als u de reparatie zelf betaalt, zodat we de auto zo snel mogelijk terug kunnen krijgen, betaalt de verzekeringsmaatschappij u na afronding van de zaak twee dingen: 1. de reparatiekosten, 2. de rente over de hoofdsom (voor de verstreken tijd). U ontvangt in totaal twee strookjes, één voor elk onderdeel. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #4986 door handmatig-mechanisch
Allereerst, groeten en bedankt voor de aanmoediging, want ik zit zo in de knoop tussen de bedrijven en de advocaat. Na een maand vertelde mijn advocaat me dat ik de opdracht moest geven om de auto uit elkaar te halen, zodat de expert van mijn bedrijf de schade aan het interieur kon beoordelen, ook al was de eerste schatting dat de auto total loss was. Ik vroeg hen, als ik de opdracht gaf, wie zou betalen? En natuurlijk vertelden ze me dat ze me in principe alles zouden betalen als de zaak was opgelost. Dat is om te beginnen, en dan alles wat ik je eerder heb verteld. Oh, en noem een vervangende auto maar niet.
Bedankt voor je aanmoediging, want ik ben net zo'n wrak als de auto.