Zoek MDM

Bulletin

motortemperatuur.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 7 maanden geleden #52980 door handmatig-mechanisch
Motortemperatuur. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een aanvulling ontwikkeld voor GPS-apparatuur. Deze is gebaseerd op het voorkomen van oververhitting van de motor via een beveiligingscircuit dat de auto immobiliseert voordat de temperatuur de maximale waarde van de richtingaanwijzers bereikt, waardoor deze wordt beschermd tegen oververhitting. Op het moment dat de auto wordt vergrendeld, stuurt deze een sms met een waarschuwing voor oververhitting via de GPS en reset deze zichzelf wanneer de juiste temperatuur is bereikt, waardoor verder gebruik van de unit en verdere schade worden voorkomen. Mijn vraag is nu of u exacte temperatuurgegevens in graden Celsius hebt die van de cilinderkoppen zijn genomen. Ik heb de metingen al uitgevoerd bij de Tsuru-auto's en de Ford Fiesta en de normale bedrijfstemperatuur is 24 graden Celsius bij beide motoren. De maximale waarde van de richtingaanwijzer is ingesteld op 46 graden Celsius, wat aangeeft dat de motor al in gevaar is. Met het circuit blokkeer ik de auto bij 32 graden Celsius, wat ruim onder het maximale punt ligt. Heeft iemand de metingen van andere merken?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.