Ik kocht een Jetta uit 2002 die een probleem had met de distributieriem, die was gebarsten en de kleppen waren verbogen. Ze hebben de kleppen vervangen en de auto weer in elkaar gezet. De auto startte niet en ze dachten dat de timing niet goed was. De eigenaren besloten er geen geld meer in te steken en verkochten de auto aan mij. Ze dachten dat de kleppen weer verbogen waren. Ik haalde de auto uit elkaar en ze waren niet scheef. Ik kocht pakkingen en zette de auto weer in elkaar met de tijd die op internet was aangegeven. De auto die al in elkaar was gezet, startte en bleef op zijn plek. Een paar minuten later lekte er water uit een cilinder. Ik moest de auto weer uit elkaar halen. De kop had laspunten en een heel lichte borstelschade. Ik besloot het blok te vervangen omdat het versleten was en ik heb er een blok in gezet die helemaal niet versleten was. Ik heb er metalen en ringen in gedaan en de auto weer in elkaar gezet met alles gerepareerd en nieuwe SAE 10 W - 40 olie. De auto startte en sloeg ongeveer zes keer af. De zevende keer bleef de auto een tijdje draaien en toen sloeg hij opeens uit het niets af. Hij wilde niet meer starten en verloor volledig compressie. Ik heb de auto uit elkaar gehaald. en alleen de uitlaatkleppen waren scheef, wat ik niet begrijp is waarom dat zo was als alles in orde was, zelfs toen ik het uit elkaar haalde had de ketting 16 scheidingspunten tussen de assen, ik weet niet of het iets te maken heeft met de dikke olie voor die motor of zoiets, kan iemand mij helpen, alvast bedankt.