Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de temperatuurregeling in een Ford Fiesta uit 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #52263 door handmatig-mechanisch
Goedendag, ik heb een probleem met een Ford Fiesta uit 2005 met een 1.6 Zetec-motor dat ik nog niet heb kunnen oplossen. De cilinderkop is al gevlakt, de thermostaat is vervangen (er is zelfs in geboord) en de koppakking is vervangen. De motor start prima, maar raakt oververhit. Als ik de airconditioning aanzet, raakt de motor ook oververhit. Beide ventilatorsnelheden werken naar behoren, maar de motor blijft oververhitten. Er zijn geen waterlekkages. De oliepomp is vervangen. Het enige probleem is dat de distributieketting niet op de juiste plek is gemonteerd; alleen de markeringen op de krukas en nokkenas zijn uitgelijnd. Ik vraag me af of dit verband houdt met de oververhitting van de motor. De waterpomp werkt naar behoren. Of is er misschien een ander type waterpomp nodig? Als iemand dit probleem eerder heeft gehad en het heeft kunnen oplossen, zou ik uw hulp zeer waarderen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #52264 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp temperatuurproblemen in een Ford Fiesta uit 2005
Hé man, heb je gecontroleerd of de radiator niet verstopt is en of de koelvloeistof erdoorheen stroomt? Zijn de slangen geknikt en is de retourleiding naar het reservoir schoon? Draaien de ventilatoren op de tweede stand als de airconditioning aanslaat?
Groetjes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #52265 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp temperatuurproblemen in een Ford Fiesta uit 2005
Heb je de temperatuursensor gecontroleerd? Hij werkt misschien wel, maar meet een andere temperatuur, waardoor de temperatuur kan oplopen. Een onjuiste temperatuurmeting kan ervoor zorgen dat de ventilatoren al bij 80-90 graden Celsius aanslaan. Bij welke temperatuur slaan jouw ventilatoren aan? Vertrouw niet alleen op wat het instrumentenpaneel aangeeft. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #52271 door handmatig-mechanisch
We hebben alles al gecontroleerd: de radiator is schoon, er zijn geen verstopte slangen, het water stroomt goed door de retourleiding, de ventilatoren slaan aan als de temperatuurmeter halverwege staat, we hebben de lucht uit de slangen al verwijderd, als ik de airconditioning aanzet, gaat ook de tweede stand aan en de temperatuurmeter loopt helemaal op, er lekt geen water, maar de meter geeft wel een hoge temperatuur aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #52272 door handmatig-mechanisch
Ze gaan aan als de indicator halverwege staat; ik weet niet wat de temperatuur dan zal zijn