Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta 2005 temperatuurproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52263 door handmatig-mechanisch
Ford Fiesta 2005 Temperatuurproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een probleem met een Ford Fiesta 1.6 Zetec-motor uit 2005 dat ik nog niet heb kunnen oplossen. De kop of cilinderkop is gerepareerd, de thermostaat is vervangen en er zijn zelfs gaten in de thermostaat gemaakt. De koppakking is vervangen. Hij start goed, maar wordt heet. Als ik de airconditioning aanzet, wordt hij heet. De twee snelheden van de ventilator gaan goed, maar hij wordt nog steeds heet. Er lekt geen water. De oliepomp is vervangen. Het enige is dat de distributieketting niet op de juiste markering staat. Alleen de markeringen van de krukas en nokkenas zijn uitgelijnd. Ik wil graag weten of dit te maken heeft met het feit dat de motor heet wordt. De waterpomp werkt goed. Of dat er een ander type waterpomp nodig is. Als iemand dit probleem al eens heeft gehad en het heeft kunnen oplossen, vraag ik om uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52264 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het temperatuurprobleem in de Ford Fiesta uit 2005
Hoe is het, man? Heb je gecontroleerd of de radiator niet verstopt zit en of er een vrije doorstroming is? Zijn er geknikte slangen en zit de retourslang naar de tank vrij? Draaien de ventilatoren op de tweede snelheid wanneer de airco aanslaat?
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52265 door handmatig-mechanisch
Je hebt de temperatuursensor gecontroleerd. Die werkt misschien wel, maar bij een ander temperatuurbereik, waardoor de temperatuur stijgt. Een onjuiste temperatuurmeting kan ervoor zorgen dat de ventilatoren pas na 27 of 32 graden aanslaan. Bij welke temperatuur slaan de ventilatoren aan? Vertrouw niet op wat het instrumentenpaneel aangeeft. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52271 door handmatig-mechanisch
We hebben alles al gecontroleerd, de radiator is schoon, er zijn geen verstopte slangen, het water stroomt goed door de retourslang, de ventilatoren slaan aan als de dashboardindicator half omhoog staat, we hebben de lucht die in de slangen zit al weggespoeld, als ik de klimaatregeling aanzet, gaat deze ook op de tweede snelheid en de indicatornaald gaat helemaal omhoog, er komt geen water uit maar de temperatuur is hoog.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52272 door handmatig-mechanisch
Ze gaan aan als de indicator half staat, ik weet niet hoeveel graden het is,