Zoek MDM

Bulletin

Kia Carnival start niet als hij koud is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #52219 door handmatig-mechanisch
Kia Carnival start niet als hij koud is Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Carnival uit 2004. Hij start moeilijk als hij koud is. Ik heb hem naar de monteur gebracht en hij heeft de accu, gloeibougies en relais vervangen, een nieuw luchtfilter, maar het probleem is nog steeds hetzelfde. De startmotor is 2 jaar geleden op de sloop vervangen en eerlijk gezegd is het nog steeds hetzelfde. Als hij warm is, start hij goed. Weet iemand waar het probleem vandaan zou kunnen komen? Ik heb er al veel geld in geïnvesteerd.
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden - 8 jaar en 6 maanden geleden #52223 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Kia Carnival start niet als deze koud is.
Als de motor een injectiepomp heeft, controleer dan of de brandstof terugstroomt naar de tank door de pomp leeg te maken. Dit kan worden opgelost met een terugslagklep. Een andere optie is om te controleren of de gloeibougies spanning krijgen bij een koude start. U kunt dit doen met een logische sonde of een 12V-lampje dat, wanneer aangesloten, aan en uit moet gaan wanneer de gloeibougietimer wordt uitgeschakeld. In de common rail geeft de temperatuursensor aan de ECU door of de motor koud of warm is, en van daaruit wordt het ontstekingstijdstip van de gloeibougies bepaald op basis van vervuiling. Als de motor te laag draait, kan dit te wijten zijn aan een gebrek aan brandstof, gloeibougies of overmatige compressie. Controleer of de motor rookt bij een koude start en welke kleur deze heeft (wit, zwart of blauwachtig). Dit is slechts een indicatie.
Laatst bewerkt: 8 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #52230 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Kia Carnival start niet als deze koud is.
Hallo, uit uw uitleg begrijp ik dat hij niet start, maar wel ronddraait. In mijn land hebben ze die auto niet, maar aangezien hij gloeibougies heeft, moet het wel diesel zijn. Die fout, zoals mijn vorige vriend al zei, is de pomp die ontlaadt omdat de brandstof terugstroomt naar de tank, of, als dat niet lukt, de gloeibougies geen accuspanning krijgen. Met een eenvoudige testlamp kunt u dit controleren. De brandstofpomp kunt u testen via het luchtinlaatkanaal, door er een beetje startspray op te spuiten of, als dat niet lukt, het brandstofsysteem te ontluchten voordat u start. Uw fout is "simpel", maar er moeten wel wat tests worden uitgevoerd voor een correcte diagnose.