Zoek MDM

Bulletin

De Kia Carnival start niet als het koud is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 8 maanden geleden #52219 door handmatig-mechanisch
Kia Carnival start niet bij koude temperaturen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Volkswagen Carnival uit 2004. Hij start moeilijk als het koud is. Ik ben ermee naar de monteur geweest en die heeft de accu, gloeibougies en relais vervangen en een nieuw luchtfilter geplaatst, maar het probleem blijft. De startmotor is twee jaar geleden vervangen door een gebruikte van de sloop, maar ook dat heeft niet geholpen. Als het warm is, start hij wel gewoon. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb er al veel geld aan uitgegeven.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 8 maanden geleden - 8 jaar en 8 maanden geleden #52223 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Kia Carnival start niet bij koude temperaturen
Als de motor een injectiepomp heeft, controleer dan of de brandstof terugstroomt naar de tank en de pomp leegt. Dit kan worden verholpen met een terugslagklep. Een andere optie is om te controleren of de gloeibougies spanning krijgen bij een koude start. Dit kunt u doen met een logische probe of een 12-volt testlampje dat moet oplichten wanneer het contact wordt aangezet en vervolgens uitgaan wanneer de gloeibougietimer afslaat. In een common-rail systeem vertelt de temperatuursensor de ECU of de motor koud of warm is, en dit bepaalt het tijdstip waarop de gloeibougies ontsteken voor de emissiecontrole. Het is vrij eenvoudig: ofwel is er een brandstoftekort, zijn de gloeibougies defect, ofwel is de compressie te hoog. Controleer ook of er rook uit de uitlaat komt bij een koude start en welke kleur de rook heeft: wit, zwart of blauwachtig. Dit is slechts ter indicatie.
Laatst bewerkt: 8 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 8 maanden geleden #52230 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Kia Carnival start niet bij koude temperaturen
Hallo, uit je uitleg begrijp ik dat de auto niet start, maar dat de startmotor wel draait. Die auto is niet verkrijgbaar in mijn land, maar aangezien hij gloeibougies heeft, moet het een diesel zijn. Zoals de vorige persoon al zei, komt dit probleem waarschijnlijk doordat de brandstofpomp druk verliest omdat de brandstof terugstroomt naar de tank, of doordat de gloeibougies geen stroom van de accu krijgen. Je kunt dit controleren met een testlampje. Om de brandstofpomp te testen, kun je een beetje startvloeistof in de luchtinlaat spuiten, of je kunt het brandstofsysteem ontluchten voordat je de motor start. Je probleem lijkt "simpel", maar voor een goede diagnose zijn een aantal tests nodig.