Zoek MDM

Bulletin

ARS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 10 maanden geleden #52003 door handmatig-mechanisch
ARS Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo, ik heb hulp nodig met een symbool dat op het dashboard van mijn Sprinter 413 uit 2011 verschijnt. Het is een ononderbroken gele driehoek. Ik kan niet harder dan 60 km/u rijden omdat de auto dan plotseling remt. Na het indrukken van de ARS-knop kan ik wel weer gas geven, maar de gele driehoek blijft knipperen en gaat niet uit. Bij deze bestelwagen zijn twee achterbanden vervangen en de nieuwe banden zijn aan de voorkant gemonteerd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 10 maanden geleden #52011 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics ARS- onderwerp
Hallo, het is erg belangrijk dat de banden dezelfde maat hebben... 4. Als er banden van verschillende maat op de voor- en achterkant zitten... dan veroorzaakt dat problemen met het ABS/tractiecontrole/stabiliteitssysteem. Groeten en veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 10 maanden geleden #52012 door handmatig-mechanisch
Hallo Josvar.

Ik denk dat het ARS-systeem het ASR-systeem is, dat met een knop in de auto te bedienen is.
Het is een technologie van Mercedes; het is een besturingssysteem voor de tractiecontrole.

Er zijn talloze redenen waarom het geactiveerd wordt, zoals

de wegomstandigheden (droog, nat, ijzig),
de bandenspanning, enzovoort.

Het systeem zelf wordt gebruikt om de tractie te controleren als een of meer wielen hun stabiliteit verliezen.

Het systeem meet het toerental van de wielen via een sensor op elk wiel.
Het verzamelt de informatie, stuurt deze naar de regeleenheid en stuurt op basis van de verkregen gegevens de ABS-solenoïdekleppen aan, waardoor druk wordt gestuurd naar het wiel of de wielen die hun stabiliteit verliezen,

en zo hun werking wordt gecorrigeerd.

We wachten op je antwoord over wat er is gebeurd waardoor het ASR-systeem is geactiveerd.

Laat het me weten als je vragen hebt, dan proberen we meer informatie te verzamelen.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #52238 door handmatig-mechanisch
Ook de kwaliteit van de banden is belangrijk; we mogen niet vergeten dat ze het enige contactpunt met de weg zijn en verantwoordelijk zijn voor de grip, wat een probleem kan zijn. www.planetgom.com ">Goedkope banden kunnen vaak een negatieve invloed hebben op de balans en het rijcomfort van het voertuig.