Zoek MDM

Bulletin

kogelgewricht vervangen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 8 maanden geleden #51973 door handmatig-mechanisch
Vervang het kogelgewricht. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Citroën Saxi 1500 diesel. Ik wil graag weten of de kogelgewrichten van de voorwielophanging vervangen kunnen worden zonder pers, maar alleen met een hamer. Wees heel voorzichtig. Als iemand ze al heeft vervangen, reageer dan. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 8 maanden geleden #51980 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van het vervangen van het kogelgewricht
Hoi, tijerita, het beste wat je kunt doen is naar een sloop gaan en een complete draagarm halen (hij is niet veel waard). Ik zeg je alvast dat het niet de moeite waard is om de kogelgewricht te verwijderen (hij komt er met een flinke klap uit), maar proberen hem terug te plaatsen zal hem uiteindelijk beschadigen en biedt geen enkele veiligheid. HET IS EEN HEEL BELANGRIJK ONDERDEEL voor de veiligheid (ik spreek uit ervaring). Als alleen de stofkap kapot is en de kogelgewricht geen speling heeft, maak hem dan schoon, vet hem in en vervang de stofkap. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 8 maanden geleden #51999 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van het vervangen van het kogelgewricht
Bedankt, Ismael. Ik heb hem er uiteindelijk met een hamer uitgehaald en met een pers weer in gezet. Groeten.