Zoek MDM

Bulletin

Z24

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 2 weken geleden #51621 door handmatig-mechanisch
Z24 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb problemen met een Z24 uit 1985 met een elektronische ontstekingsmodule. Het probleem is dat hij 's ochtends niet start met alleen de sleutel ingedrukt, en soms, nadat hij is gestart en opgewarmd, hetzelfde probleem niet oplost als 's ochtends. En soms, als hij niet start en je hem start, lijkt het alsof de accu kapot is, maar je laat de sleutel los en start hem opnieuw en de motor draait normaal, maar hij start nog steeds niet. Ik heb de ontstekingsmodule en de distributieketting en startmotor al vervangen, maar de storing blijft bestaan.
Wat ik heb gemerkt, is dat de verdeler bij de storing geen negatief signaal naar de bobines stuurt, maar ik heb de ontstekingsmodule al vervangen.
Ik zou alle hulp op prijs stellen, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 2 weken geleden #51623 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs Z24 -onderwerp
Het ontstekingsblok in de schakelaar. Door slijtage stopt de voeding vaak met het voeden van de bobines of ontstekingscomponenten terwijl u de startmotor start. Soms helpt het om de sleutel in de open stand te laten staan terwijl u de startmotor start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 2 weken geleden #51624 door handmatig-mechanisch
welke motor heeft 4 of 6 cilinders

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 week geleden #51647 door handmatig-mechanisch
Het is een viercilindermotor.

Ik denk niet dat het contactslot het probleem is, want ten eerste wordt de positieve puls naar de bobines nooit onderbroken, en ten tweede zit het contactslot van de sleutel los in een knop. Kortom, je zet het contact aan met de sleutel en start met de knop. Bedankt voor de hulp. Als je nog iets weet, stel ik dat bij voorbaat op prijs.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar 1 week geleden #51648 door handmatig-mechanisch
Wat ik heb gemerkt, is dat de motor bij het starten meer toeren moet maken, zodat de spoel het magnetische veld creëert dat nodig is om de negatieve puls te genereren die naar de bobines gaat, ook al is de startmotor nieuw en klinkt hij luid. Ik zeg dit omdat je, als het probleem zich voordoet, hem aanzet en de auto start. Het probleem doet zich vooral 's ochtends voor, maar overdag gebeurt het ook zelden.
Bij mij zit het probleem in de verdeler; het lijkt erop dat die zijn magnetisme verloren heeft. Ik weet niet of dat mogelijk is, aangezien de ontstekingsmodule nieuw is.