Zoek MDM

Bulletin

ECU-herprogrammering Chevrolet OPTRA ADVANCED 2009

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 11 maanden geleden - 8 jaar en 11 maanden geleden #51475 door handmatig-mechanisch
Chevrolet OPTRA ADVANCED 2009 ECU Remapping Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Chevrolet OPTRA Advanced uit 2009. De monteur heeft deze gescand met het programma TECH2. Vanwege een storing in de lambdasonde ging hij ervan uit dat hij de ECU opnieuw moest programmeren, aangezien alle onderdelen in orde waren, inclusief de sensor. Hij gebruikte een programma en probeerde het jaar 2009 te selecteren, maar dat klopte niet. Hij selecteerde een eerder jaar, 2008. Het is noodzakelijk om aan te geven dat de OPTRA ADVANCED in 2009 is begonnen en dat 2008 de LIMIT is die een ander type bobine heeft. Ik heb de 17 cijfers van het kenteken ingevoerd en geladen en ben verder gegaan met het programmeren van de motormodule. Ik heb een paar minuten gewacht en was klaar, maar de auto startte niet goed en sloeg bijna af. Ik merkte dat hij naar rook begon te ruiken, alsof er een kabel was doorgebrand. Mijn vragen zijn: Kan er kortsluiting zijn geweest in de boordcomputer van de auto? Kan de firmware opnieuw naar de bron worden geprogrammeerd? Eén belangrijk ding: om 2008 in te voeren, heb ik het tiende cijfer 9 vervangen door 8, wat het jaartal aangeeft, en heb ik het chassisnummer (VIN) van het chassis dat op mijn kentekenplaat staat, gewijzigd. Vervolgens heb ik het bij het oude 9-nummer gelaten, maar de procedure opnieuw uitgevoerd. Het klopt dat je codes bij GM moet opvragen om de computer van de Chevrolet Optra Advanced uit 2009 te herprogrammeren naar de fabrieksinstellingen. Ik zou het op prijs stellen als iemand op het forum me aan informatie kan helpen. Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 8 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 11 maanden geleden #51476 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: ECU-herprogrammering voor de Chevrolet OPTRA ADVANCED uit 2009
Hallo.:) Het herprogrammeren van moderne regeleenheden is een delicate procedure en mag alleen worden uitgevoerd als u er zeker van bent dat de motorhardware in goede staat verkeert – sensoren en actuatoren, ECU's, enz. – of op basis van de aanbevelingen van de fabrikant in de TSB's.
Het is geen procedure om slecht gediagnosticeerde storingen in het elektronische regelsysteem te verdoezelen. Het is ook belangrijk dat de software die u gaat installeren absoluut compatibel is met de hardware die u hebt – uw auto. Ze hebben software geïnstalleerd die niet geschikt is voor uw motor en mogelijk ook niet voor het ontwerp van de regeleenheid. Dit kan de ECU beschadigen en communicatieproblemen veroorzaken met de rest van de computers die een moderne auto aansturen. De software die u installeert, moet compatibel zijn met de hardware en software die geïnstalleerd zijn op de andere computers die het communicatienetwerk in uw auto vormen. Anders zullen er lokale en netwerkstoringen van de herprogrammeerde module optreden. Daarom gebruikt GM codes om dit te voorkomen. Ik raad aan om de module naar GM te brengen voor een reflash. Veel succes en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.