Zoek MDM

Bulletin

Sprinter met foutcodes P0109, P0105, P

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden #50791 door handmatig-mechanisch
Ik heb een oplossing nodig voor deze codes. Ik heb de druksensor en klep van de Raid vervangen door gebruikte exemplaren, maar hij geeft nog steeds dezelfde codes en de motor begint te ratelen. Ik heb de doorverbinding van de sensorkabels naar het apparaat gecontroleerd en die zijn allemaal in orde. Ik heb het apparaat opgestuurd om te laten testen en ze zeggen dat het in orde is. Ik heb iemand nodig die me kan helpen; ik zit vast. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden #50794 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp sprinter met foutcodes p0109, p0105, p
Hallo, het is waarschijnlijk dat de MAP-sensor of de vacuümslang die erop is aangesloten beschadigd is. Controleer ook het signaal van het TPMS en de sensor zelf, verifieer dat ze niet aan de grond zijn aangesloten. Dit heeft te maken met de P0105-code. Ook een lage accuspanning kan deze code veroorzaken.
P0105 Mercedes-Benz Beschrijving
De absolute inlaatdruk (MAP-sensor) geeft actuele informatie over de inlaatdruk aan de motorregeleenheid (ECM). De gegevens worden gebruikt om de luchtdichtheid te berekenen en de luchtmassastroom van de motor te bepalen, wat op zijn beurt de brandstofdosering bepaalt die nodig is voor een optimale verbranding. Een ingespoten motor kan als alternatief een luchtmassastroomsensor (MAF) gebruiken om de inlaatluchtstroom te detecteren. In sommige voertuigen is de MAF-sensor geïntegreerd in de ECM.

P0109 Mercedes-Benz Beschrijving
De absolute inlaatdruk (MAP-sensor) geeft actuele informatie over de inlaatdruk aan de motorregeleenheid (ECM). De gegevens worden gebruikt om de luchtdichtheid te berekenen en de luchtmassastroom van de motor te bepalen, wat op zijn beurt de brandstofdosering bepaalt die nodig is voor een optimale verbranding. Een injectiemotor kan ook een MAF-sensor (Mass Air Flow) gebruiken om de inlaatluchtstroom te detecteren.
Controleer de MAP-sensor op codes die wijzen op schade of een kortsluiting in de kabelboom. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden #50798 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp sprinter met foutcodes p0109, p0105, p
Ik heb de mapsensor, de druksensor en het drukventiel van de Raid al vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden - 9 jaar en 7 maanden geleden #50799 door handmatig-mechanisch
De beschrijving van alle foutcodes bevat drie fundamentele en onvermijdelijke oorzaken: het onderdeel, de bedrading en het elektrische systeem.
Het is geen kwestie van het vervangen van het onderdeel zonder eerst de aansluitingen en de staat van de kabels te controleren.
U zegt dat u de doorgang van de kabels hebt getest en dat deze in orde is, maar hebt u de weerstand gecontroleerd?
Als een kabel meer dan 1 ohm tussen de uiteinden heeft, zal dit ervoor zorgen dat het signaal dat erdoorheen circuleert, varieert. Houd er rekening mee dat een sensor een variabel spanningssignaal genereert om de ECU de belastingsstatus van de motor te laten weten. Het signaal wordt gebruikt om de inspuittiming en de openingstijd van de injector te regelen. Als de kabel dus resistief is, zal dit het signaal veranderen, wat een onregelmatige werking veroorzaakt.
Controleer de bedrading op weerstand; deze zou tot 0,4 ohm moeten aangeven op de tester als deze normaal is.
Laatst bewerkt: 9 jaar 7 maanden geleden door .