Zoek MDM

Bulletin

Algemene elektrische storing in Impreza WRX 01

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50758 door handmatig-mechanisch
Algemene elektrische storing in de Impreza WRX 01. Gepubliceerd door manual-mecanica
heel goed, als je goed kunt zeggen...

Ik open weer een heel X-File-onderwerp om te kijken of dit ooit is gebeurd met iemand in een Subaru Impreza WRX uit 2001.

Nadat ik 15 dagen later de accu en de radio had vervangen (door een dvd-speler), begonnen de kroonmeters die op de klok waren gemonteerd, kapot te gaan, totdat ik op een dag maandenlang geen grootlicht en dimlicht meer had aan de bestuurderskant. Ik heb de auto op 2 "elektromechanische" standen gezet zonder succes. Als je op de stand voor grootlichtsignalen drukte, werkte alleen de korte lichtbundel. Als je de lichten uit had en je grootlichtsignalen gaf, heb ik de korte lichtbundel aan de passagierskant aangesloten.

Na het vervangen van de lichtregeling, de lichtrelais, het installeren van 2 nieuwe massacircuits (voor het geval de massa zou uitvallen), de lampen, de zekeringen, en na een dag al bezig te zijn geweest met het demonteren van alles en het schoonmaken en reinigen van de contacten, werkten de lichten weer. Er was alleen één probleem: als ik op het grootlicht op het instrumentenpaneel drukte, bleef het vastzitten en werkten de drukmeters nog steeds niet... Nou ja...

iets meer dan een maand geleden, na het verversen van de olie en filters, ontdekte ik dat de sensor op de wijzers verbindingen had verbroken tot het punt dat er een beetje olie verloren ging. Ik verving deze en sloot de kabels opnieuw aan, denkend dat ze misschien weer zouden werken, en VERASSING, de lange en korte lichtbundels aan de bestuurderskant deden het weer niet.

Ik heb de wijzers en de bijbehorende sensor volledig losgekoppeld, maar zonder succes, waardoor de verlichting weer werkte.
Ik begin met het controleren van de doorverbinding, voor het geval er kortsluiting of contact is, en ik zie dat de stekker die de drie verlichtingsrelais in de motorruimte voedt, via de rood-gele, rood-blauwe en rode draad, doorverbinding heeft tussen de rood-gele en de rode draad (de spanning ertussen meten bij het inschakelen van de verlichting geeft 12 V). Eén van de relais in de auto gaf doorverbinding tussen de twee hoofdcontacten van 980, terwijl de andere 105 V gaven, hoewel het vervangen ervan niets oploste.

Ik begon met het controleren van de relais en zekeringen, ik heb ze opnieuw geïnstalleerd en nu werken noch de richtingaanwijzers (behalve de noodstopknop), noch de ramen en natuurlijk het grootlicht. Is

dit M-probleem iemand anders ook overkomen? Ik voeg eraan toe dat ik ook de P171-storing heb vanwege een zogenaamd arm mengsel, nadat ik de flowmeter, filters en dergelijke heb schoongemaakt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50768 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp algemene elektrische storing in de Impreza WRX 01
Het klinkt mij als een probleem met de interne zekeringkast in de oren.
Wat betreft code P0171, raad ik drie tests aan:
Installeer een vacuümmeter en controleer of het vacuüm 17 inch kwik is.
Houd het signaal van de flowmeter in de gaten; bij stationair draaien moet het 1,8 volt zijn.
Brandstofdruk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.