Zoek MDM

Bulletin

Vraag over de EGR-klep van een Grand Am uit 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden #50739 door handmatig-mechanisch
Vraag over de EGR-klep van een Grand Am uit 2001. Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag allemaal, ik heb een vraag over mijn Grand Am SE 2.4 uit 2001.
Mijn auto loopt een beetje (eigenlijk best wel) onregelmatig stationair. Ik heb de stationairregelklep (IAC-klep) en het gasklephuis al schoongemaakt, maar het probleem blijft. Iemand raadde me aan om de EGR-klep te controleren, maar ik kan hem niet vinden op de plek waar hij hoort te zitten. Mijn vraag is: Waar zit de EGR-klep in de motor van mijn auto, of heeft mijn auto er überhaupt geen?

Ik heb een afbeelding bijgevoegd waarop te zien is waar de klep zou moeten zitten, maar mijn motor heeft dat niet. Er zitten alleen gaten in mijn motor, alsof de klep en de klepzitting verwijderd zijn.

Alvast hartelijk bedankt voor uw reacties. Met vriendelijke groeten!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden #50755 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp: Vraag over de EGR-klep van een Grand Am uit 2001
Er zijn twee mogelijkheden: of uw model wordt er af fabriek niet mee geleverd, of het is verwijderd. Als er ruimte is om het te installeren, is het verwijderd; anders moet het uitlaatspruitstuk uit één stuk bestaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden #50756 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp: Vraag over de EGR-klep van een Grand Am uit 2001
Ze hebben het waarschijnlijk verwijderd, want er is ruimte in de motorruimte en er zitten zelfs gaten voor de schroeven.

Maar goed, wat voor gevolgen heeft het dan als het er niet meer is? Er branden geen waarschuwingslampjes op het dashboard en ik had niet eens door dat het weg was.

Raad je aan om het terug te plaatsen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden - 9 jaar en 9 maanden geleden #50767 door handmatig-mechanisch
De functie van de EGR-klep is het toevoeren van uitlaatgassen aan het inlaatspruitstuk om de temperatuur in de verbrandingskamer te verlagen en zo de vorming van stikstofoxiden, een zeer vervuilend gas, te voorkomen. De afwezigheid van de klep kan problemen veroorzaken tijdens de keuring van uw voertuig, wanneer de emissies worden geanalyseerd. Als de klep ontbreekt en het motorstoringslampje niet brandt, is dat in ieder geval een zorg minder.
Ik heb nog een vraag: u vermeldde dat de bevestigingsgaten voor de schroeven aanwezig zijn, maar zijn de twee gasdoorvoeropeningen, zoals weergegeven in het diagram dat u hebt geplaatst, geblokkeerd of ontbreken ze?
Controleer ook of de elektrische connector op de klep los zit.
Laatst bewerkt: 9 jaar 9 maanden geleden door .