Zoek MDM

Bulletin

Luidsprekerinstallatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden #50292 door handmatig-mechanisch
Luidsprekerinstallatie Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo. Ik wil twee slakkenhoorns installeren, elk met twee niet-polariteitsaansluitingen. De claxon heeft maar één aansluiting. Ik moet een relais installeren. Ik denk dat het relais dat ik in de 30A, 12V-lade heb gevonden, wel zou werken. Ik heb online gezocht en er zijn verschillende manieren om de aansluitingen te maken. Waar moet ik in mijn geval de aansluitingen 85, 86, 87 en 30 op aansluiten? De 15A-zekering werkt, maar waar moet ik die installeren?
Ik zou uw hulp zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden #50294 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp luidsprekerinstallatie
Hallo, wat betreft uw beschrijving, het is waarschijnlijk dat de enige kabel die u ziet de positieve voeding is (die van de actuator in het passagierscompartiment komt) naar de claxon. Vanaf daar heeft de claxon twee aansluitingen, omdat de andere de aarde is (die u op elk deel van het chassis kunt krijgen)... de verbinding met het relais zou er zo uitzien: 30 van het relais krijgt directe voeding van de accu (daarom moet u kijken van welk deel u rechtstreeks 12V krijgt), de kabel die u hebt (degene die volgens mij 12V krijgt als u de claxonschakelaar aanraakt) gaat naar aansluiting 85 van het relais, aansluiting 86 gaat naar de aarde (u kunt dezelfde aarde gebruiken waarmee u de luidsprekers voedt, afhankelijk van waar u het relais plaatst, als die niet van een deel van het chassis komt) en vanaf 87 komt de kabel naar de andere aansluiting van de claxon (vergeet niet dat u de andere aansluiting eerder hebt verbonden met het chassis of de aarde).
De functie van het relais in dit geval zou zijn om aansluiting 30 te overbruggen met aansluiting 87, elke keer dat het relais wordt gevoed door de kabel die van de schakelaar in het passagierscompartiment komt (dat zou de kabel zijn die naar aansluiting 85 gaat...).
Ik hoop dat de informatie nuttig is. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden #50295 door handmatig-mechanisch
Kijk eens naar de bijgevoegde schets die ik heb gemaakt. Heb ik je goed begrepen? Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden - 9 jaar en 9 maanden geleden #50296 door handmatig-mechanisch
Overigens heeft de standaard claxon van de auto maar één aansluiting, waarvan ik aanneem dat het de pluspool is die je noemde, die van het stuur komt. De claxon zit met een schroef aan de auto vast, dus ik ga ervan uit dat hij geaard is.
De twee slakkenhoorns die ik wil installeren, worden geleverd met elk twee aansluitingen.
Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 9 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden - 9 jaar en 9 maanden geleden #50297 door handmatig-mechanisch
Ik kan geen foto van de speakers uploaden. Trouwens, ik neem aan dat het belangrijk is dat de doorsnede van de installatiekabel 1,5 of 2 mm is?
Laatst bewerkt: 9 jaar 9 maanden geleden door .