Hallo allemaal, ik ben Fernando en ik wil graag mijn probleem uitleggen.
Ik heb een Fiat Doblo 1.9 JTD uit 2003 in de garage staan die niet boven de 3000 toeren per minuut komt, sterker nog, hij haalt die snelheid nauwelijks. Toen ik een diagnose uitvoerde, werden er fouten gevonden met betrekking tot de luchtmassameter en de gloeibougies. Ik heb de luchtmassameter vervangen en de EGR-klep schoongemaakt, die erg vastzat. Het probleem bleef echter bestaan, dus heb ik de turbo gecontroleerd en die bleek ook vast te zitten. Ik heb hem vervangen door een exemplaar van de sloop. De vervanging van de turbo heeft een merkbaar verschil gemaakt, want voorheen haalde hij niet eens 2500 toeren per minuut, en nu gaat hij daar wel overheen. Ik heb geprobeerd de inlaatkleppen te vervangen en het hele inlaatsysteem te reinigen. Ik zie geen kapotte slangen en de diagnoses die ik heb uitgevoerd, hebben geen fouten laten zien. Het enige waarschuwingslampje dat brandt, is dat van de gloeibougies, die niet zijn vervangen en waarvan er drie defect zijn. Mocht iemand hetzelfde probleem hebben gehad, dan zou ik uw advies zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt.