Zoek MDM

Bulletin

Accelereert niet fors fiesta 1.4 TDCI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 10 maanden geleden #50067 door handmatig-mechanisch
Accelereert niet fors fiesta 1.4 TDCI Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag.
Ik zou graag hulp willen met een Ford Fiesta 1.4 TDCi uit 2006. Soms, als je bijvoorbeeld stilstaat voor een stoplicht, of als je gas geeft om te vertrekken, accelereert de auto niet en werkt hij niet. Je moet erop staan dat hij accelereert. Ik heb graag uw advies nodig over wat ik moet doen. Allereerst bedankt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 10 maanden geleden #50068 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp No accelera fors fiesta 1.4 TDCI
Hallo... Ik had een soortgelijke storing en de ECT-sensor varieerde erg langzaam ten opzichte van de werkelijke motortemperatuur. De ECT-sensor is vervangen door een originele en de storing was verholpen. Controleer uw sensorwaarden en de werkelijke waarden met een fysieke marker. Vergeet niet dat de ECT belangrijk is voor brandstofinjectie. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 10 maanden geleden #50071 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de procedures bekeken en het is een beetje ingewikkeld voor mij, aangezien ik bijna geen monteur ben. Ik heb gekeken en zou het ook aan het gasklephuis kunnen liggen? Vanochtend, op weg naar mijn werk, startte ik de motor, maar hij wilde pas accelereren toen hij langzaam accelereerde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 6 maanden geleden #50665 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen.
Ik heb de auto naar de monteur gebracht nadat ik het gasklephuis persoonlijk had schoongemaakt, en het EGR-systeem gaf drie storingen aan. Het EGR-systeem, de potentiometer en de flowmeter. Nadat ik 160 euro aan de flowmeter heb uitgegeven, start de auto nu, maar hij heeft moeite met accelereren als hij eenmaal gestart is. Ik ben nu half gek... Ik weet niet wat ik moet doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 6 maanden geleden - 9 jaar en 6 maanden geleden #50670 door handmatig-mechanisch
Het is erg riskant om componenten te veranderen zonder een voorafgaande diagnose die de oorzaak van de storing aangeeft. De belangrijkste redenen voor het gebrek aan of de slechte acceleratie kunnen, naast de flowmeter, de potentiometer van het gaspedaal, de verbinding en de communicatiebedrading tussen beide sensoren zijn. Het eerste dat moet worden gemeten, is de continuïteit in de kabels met een polymeer of tester met weerstands- en continuïteitsmeting. Zodra de goede staat van de communicatie is geverifieerd, gaat u verder met het meten in volt van het signaal dat de MAF-connector (flowmeter) bereikt.
U maakt contact en kijkt in een van de zes pinnen (vier dunne en twee dikke) naar een spanning van ongeveer 1,2 V. U hebt hulp nodig om het pedaal geleidelijk in te drukken en observeert in de tester een variabele spanning van maximaal 4,5 V. Als de test niet bereikt wat wordt aangegeven, is de pedaalpotentiometer defect.
Laatst bewerkt: 9 jaar 6 maanden geleden door .