Zoek MDM

Bulletin

Onmogelijk om gas te laden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #50063 door handmatig-mechanisch
Onmogelijk om gas te laden Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi Twee Opels, een Vectra uit '89 en een Combo uit '04. Beide hebben een extra LPG-gastoevoerset. Het vulpistool is een Italiaans systeem, dus ik heb een adapter nodig om in Spanje te kunnen tanken. Ik heb er een, God weet waar geproduceerd, en met de Vectra heb ik geen problemen met tanken, maar met de Combo NEE, NEE. En ja, je kunt ervan uitgaan dat mijn adapter enigszins defect is, hetzelfde gebeurt met adapters van het tankstation zelf, die standaard zouden moeten zijn. Giet er een beetje in en na een tijdje beginnen er zichtbare dampen uit te komen en vervolgens ontsnapt er vloeibaar gas. Het enige verschil tussen de twee sets is dat de Vectra een verdamper heeft en de Combo injectoren.
Ik heb bij verschillende werkplaatsen navraag gedaan en ze probeerden me allemaal een nieuwe spuitmond en adapter te verkopen, met de mededeling dat de spuitmond defect was. Maar dat overtuigt me niet, want als dat waar zou zijn, zou het problemen opleveren, en dat geldt ook voor andere landen waar hetzelfde spuitmondsysteem wordt gebruikt en de straalpistolen voor dat systeem zijn ontworpen.
Als iemand enig idee heeft wat er aan de hand is of mij kan vertellen waar ik informatie kan vinden over hoe ik dit probleem kan oplossen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.