Hoi Twee Opels, een Vectra uit 1989 en een Combo uit 2004. Beide hebben een LPG-ombouwset. De tankmond is Italiaans, dus ik heb een adapter nodig om in Spanje te kunnen tanken. Ik heb er een, God weet waar vandaan, en ik kan de Vectra zonder problemen tanken, maar de Combo niet. Hoewel ik er zeker van kan zijn dat mijn adapter defect is, gebeurt hetzelfde met adapters van het tankstation zelf, die zogenaamd standaard zouden moeten zijn. Het pompt een beetje, en na een tijdje verschijnen er zichtbare dampen, gevolgd door het lekken van vloeibaar gas. Het enige verschil tussen de twee sets is dat die van de Vectra een verdamper heeft, terwijl die van de Combo injectoren heeft.
Ik heb het bij verschillende werkplaatsen nagevraagd, en ze probeerden me allemaal een nieuwe sproeier en adapter te verkopen, met de mededeling dat de sproeier defect was. Maar dat overtuigt me niet, want als dat waar zou zijn, zou het problemen veroorzaken, vooral in andere landen waar hetzelfde sproeiersysteem wordt gebruikt en de spuitpistolen daarvoor ontworpen zijn.
Mocht iemand enig idee hebben wat er aan de hand is of me kunnen vertellen waar ik informatie kan vinden over hoe ik dit probleem kan oplossen, dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn.
Bedankt.