Zoek MDM

Bulletin

motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49895 door handmatig-mechanisch
Motorstoring. Geplaatst door manual-mechanics
Hallo. Ik heb problemen met mijn Mercedes D-MAX 3.0 Diesel uit 2006 die ik maar niet opgelost krijg. Als ik het toerental verhoog tot 3500 RPM, knippert het motorlampje even en hapert de motor. Ik ben ermee naar een dieselgarage geweest en daar werd me verteld dat de brandstofpomp vervangen moest worden vanwege timingproblemen. Ik heb besloten om hem te vervangen, maar het probleem blijft. Bij het uitlezen van de auto kwamen de foutcodes P1650 en P1651 naar voren. Ik heb de krukaspositiesensor en de complete gaskleppositiesensor (TPS) vervangen door een exemplaar van een andere identieke auto. Wat raadt u aan?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49896 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp motorstoring
Hallo vriend. Ik raad je aan om de complete kabelboom van de ECM naar de PSG (injectiepomp) te controleren. De genoemde foutcodes duiden op een storing in de CAN-communicatie tussen de ECM en de PSG. Als je de pomp al hebt vervangen, zijn de enige resterende opties het controleren van de kabelboom of het vervangen van de ECM.
Ik hoop dat deze informatie nuttig is.
Laat me weten als je meer informatie nodig hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49897 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp motorstoring
Bedankt Andres, maar ik heb de bedrading al gecontroleerd en ook de ECU, de krukaspositiesensor en de complete TPS-unit vervangen. Die laatste kwam uit een andere D-MAX die ik heb, en het probleem blijft bestaan.

Ik wacht op je reactie.