Zoek MDM

Bulletin

Verhoogde balk op Omega B 2.5TD 130pk turbo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 week geleden #49735 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van het verhogen van de stang in de turbo van de Omega B 2.5TD 130pk
Hallo Imsael53, goedemiddag. Allereerst bedankt voor je reactie.:)
Ik had al last van het dalende stationair toerental voordat ik de turbo aanraakte, hoewel je helemaal gelijk hebt dat de lucht-brandstofverhouding nu onevenredig is door de toename van lucht. Ik heb met een vriend gesproken en hij opperde twee opties, waarvan hij zei: als het niet de ene is, dan is het de andere.
1. De interne afdichtingen van de pomp zijn in slechte staat, dus die moeten vervangen worden en dan zien we wel wat er gebeurt.
2. Als het probleem aanhoudt, komt het door interne slijtage van de pomp, dus er zijn weinig opties. Revisie of vervanging.
Ik hoop voor mezelf dat het de eerste optie is; de tweede lijkt aanzienlijk duurder... en mijn financiën zijn niet optimaal. Ik heb er al behoorlijk wat geld aan uitgegeven, zowel aan onderhoud als aan verborgen gebreken die aan het licht zijn gekomen.
Hoe dan ook, hartelijk dank voor je hulp.:)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 week geleden #49743 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van het verhogen van de stang in de turbo van de Omega B 2.5TD 130pk
Ik denk dat als de pompafdichtingen slecht zijn, de motor ook slecht zou lopen en er rook uit de uitlaat zou komen... als de pomp versleten is, zou dit ook kunnen gebeuren omdat de tijd dringt. Ik vraag me af of deze daling in stationair toerental te maken kan hebben met de kilometerstand en de distributie die iets vertraagd is (uitgerekte ketting, pomp en as die niet op tijd zijn), want ik neem aan dat je alles hebt gecontroleerd, van de tank (inclusief de tankshim en de transferpomp) tot de inlaat- en retourleidingen, de injector en de tankontluchting (voordat ik de pomp de schuld geef, zou ik ervoor zorgen dat alles goed is, dat de pomp $$ kost). Nou, veel succes!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.