Hallo.
Ik heb onlangs een R-stationwagen uit 2002 gekocht voor reparatie.
Volgens berichten is de motor onlangs gereviseerd.
Hij werd geleverd met een defecte transmissie, die inmiddels is gereviseerd. Daarna functioneerde hij prima.
Het motorstoringslampje en het accupictogram gingen branden, maar hij startte prima en laadde de accu op.
Het eerste probleem is dat het motortoerental soms pas boven de 2000 toeren komt als de twee accukabels zijn verwijderd.
Het tweede probleem, dat recent is, is een reeks gebeurtenissen:
op een avond, toen ik de auto uitzette, accelereerde hij te veel en sloeg toen af. Toen ik hem direct startte, was de brandstofpomp niet meer hoorbaar.
De tank is verlaagd en de pomp is vervangen (de verwijdering verliep prima), maar men merkte dat hij los zat van de bougie, dus men dacht dat het daaraan lag.
Na dat incident wilde de auto niet meer vanzelf starten.
Hij startte door hem aan te duwen of door een paar druppels benzine toe te voegen via een van de luchtinlaten op het inlaatspruitstuk.
De injectoren, pompdruk, brandstofleidingen, brandstofretourklep, IAC-sensor, TPS, enzovoort, werden allemaal gecontroleerd en getest. De bougiekabels, bougies en verdelerkap werden allemaal vervangen.
De scanner werd geïnstalleerd, maar gaf open circuits aan en gaf niets weer.
Tijdens deze storing begaf de startmotor het, dus werd de koolborstel vervangen.
De distributieketting was ook beschadigd en de set werd vervangen.
Hij startte alleen zelfstandig tot het incident met de brandstofpomp.
De storing treedt alleen op bij het starten. Daarna loopt hij prima; hij slaat niet af, accelereert niet, of warmt niet op.
We weten niet wat we nog meer kunnen proberen.
Alle aanwijzingen of hulp zijn zeer welkom.
Bedankt.