Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de bobine van de Fiat Uno

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49546 door handmatig-mechanisch
Goede vrienden, het probleem met mijn auto is dat de ontstekingsspoelen zo heet worden dat ze beschadigd raken. Ik heb er een weerstandskabel van 2,3 ohm op gezet, maar die gaat kapot. Hij wordt niet meer warm. Mijn spoel is 2,6 ohm, maar toen ik op Google zocht, ontdekte ik dat de originele spoel van de auto 0,7 ohm tot 0,9 ohm is in de primaire wikkeling. Zou dat het probleem kunnen zijn, omdat ze daardoor heet worden? Mijn auto heeft elektronische ontsteking met een Bosch 9220087005-ontstekingsmodule die een spoel gebruikt met de eerder genoemde ohms. Het andere probleem is dat de spoelen voor platina werken in elektronische ontstekingen, aangezien die meestal 2,6 tot 3 ohm zijn.
PS. Ik heb een 3-ohm Bosch-spoel via Amazon gekocht, maar ik denk niet dat deze voor mij geschikt is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49599 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handmonteur op het probleem met de bobine van de Fiat Uno
Hallo, het probleem zit mogelijk niet in de spoelen, maar in de elektronische spanningsregelaar in de dynamo. Controleer de spanning van de dynamo bij ongeveer 2000 tpm. Als deze hoger is dan 14 V, overbelast u het circuit. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49601 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handmonteur op het probleem met de bobine van de Fiat Uno
Goede vriend, ik heb het toen gecontroleerd. De dynamo levert 13,2 volt bij een hoge snelheid van 3000 rpm.