Zoek MDM

Bulletin

Problemen in het voorste gedeelte van de 4x4 zijn onlangs gerepareerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49503 door handmatig-mechanisch
Problemen met een recent gerepareerde 4x4-voorkant. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb de volgende vraag: ik had problemen met de homokinetische koppeling van de voorste vierwielaandrijving van mijn Grand Cherokee Limited uit 1997. Deze behoudt permanent grip op de wielen. Ik heb hem laten repareren en ze hebben hem gemonteerd, maar de problemen begonnen: ik heb een rit van 1209 km heen en terug gemaakt en de volgende symptomen waren zichtbaar:
hij begon een heel hard geluid te maken tijdens het rijden (alsof de grond beschadigd was), toen ik remde had ik moeite met remmen en later reageerde hij helemaal niet meer. Normaal gesproken verbruik ik tijdens die kilometers een luttel bedrag aan brandstof, maar deze keer verbruikte hij alle brandstof, en om schade aan onderdelen te voorkomen heb ik hem weer verwijderd. Nu rijd ik zonder grip.
Ik heb de aandrijfassen, enz. gecontroleerd. Oef, alles is in orde. De homokinetische koppeling en cardankoppeling zijn in orde.
Misschien is hij verkeerd gemonteerd, staat hij wel ergens, aangezien het bij een lokale garage is gedaan, en nu durf ik hem daar niet naartoe te brengen om geen onderdelen te beschadigen.
Kunt u mij advies geven? Ik waardeer het. Met vriendelijke groet,

Bafo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49505 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over problemen met een onlangs gerepareerde voorkant van een 4x4.
Hallo, als je alleen de homokineet hebt vervangen, zou je geen problemen moeten hebben, maar als ze het voordifferentieel hebben gerepareerd, zijn de overbrengingsverhoudingen waarschijnlijk niet meer hetzelfde als voorheen. Sluit hem aan, til twee wielen op, één op elke as, markeer een referentiepunt en draai één van de wielen 10 keer om te kijken of het wiel op de andere as ook hetzelfde draait, ervan uitgaande dat de wielmaten hetzelfde zijn.... Groeten, Pedro Mesquita

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.